Ogłoszenie otwartego naboru wniosków o dotację
na rozwój sportu w Gminie Siechnice w 2023 roku
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2023 r., poz. 40 z poźn. zm.) oraz § 6 ust. 1 i 2 uchwały nr XXI/200/20 Rady Miejskiej w Siechnicach z dnia 27 lutego 2020 roku w sprawie warunków oraz trybu finansowania rozwoju sportu w Gminie Siechnice (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego z 2020 r. poz. 1945) Burmistrz Siechnic ogłasza otwarty nabór wniosków o dotację na rozwój sportu w Gminie Siechnice.
1. Wysokość środków przewidziana na ten cel w budżecie Gminy Siechnice w 2023 r. - 100 000,00 zł
2. Cel publiczny, który ma być realizowany w ramach ogłaszanego naboru:
Pokrycie kosztów korzystania z gminnych obiektów sportowych dla celów szkolenia sportowego (ze szczególnym uwzględnieniem obiektów służących szkoleniu dzieci i młodzieży).
3. Termin i sposób składania wniosków:
3.1. wniosek wraz z załącznikami (wzory obowiązujących dokumentów konkursowych (w załączeniu) należy składać w zamkniętych kopertach w nieprzekraczalnym terminie do dnia 03.03.2023 roku do godz. 14.40 osobiście w Kancelarii Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12. Decyduje data wpływu oferty do Kancelarii. Nie będą przyjmowane oferty przesyłane drogą elektroniczną.
3.2. do wniosku należy dołączyć:
3.2.1. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub z innego właściwego rejestru lub ewidencji stanowiący o podstawie działalności danego podmiotu,
3.2.2. oświadczenie podmiotu (określone we wniosku),
3.2.4. statut lub inny dokument organizacyjny,
3.2.5. umowa przekazania obiektu sportowego klubowi celem zarządzania nim.
Uprawniony podmiot może złożyć tylko jeden wniosek o przyznanie dotacji w konkursie.
W ofercie nie należy zmieniać układu pytań.
Należy udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania (Wniosek kompletnie wypełniony); jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy oferenta, czy zgłaszanego przez niego projektu, należy to jasno zaznaczyć, np. wpisać „nie dotyczy”; w przypadku znaku (gwiazdka) postąpić według instrukcji (niepotrzebne skreślić).
Kopie dokumentów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do podpisania oferty.
Wniosek winien być podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania klubu.
4. Warunki i termin realizacji zadania:
4.1. Realizacja zadania, na które klub otrzymał wsparcie finansowe nie może być dokonywana przez podmiot niebędący stroną umowy.
4.2. Od klubu wymaga się informowania opinii publicznej o otrzymanym wsparciu finansowym ze środków budżetu Gminy Siechnice (poprzez zamieszczenie informacji na: stronie internetowej klubu, na profilach klubu w serwisach społecznościowych, na dokumentach związanych z realizacją projektu, a także zobowiązany jest do informowania od dotacji mieszkańców gminy biorących udział w projekcie), a po zakończeniu zadania – złożenia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonanego zadania (wg wzoru załączonego do niniejszego ogłoszenia) wraz z kopiami dokumentów księgowych dokumentującymi poniesienie wydatku.
4.3. Zadanie winno być zrealizowane w terminie od 01.03.2023 do 31.12.2023 roku.
4.4. Warunkiem przyznania dotacji jest podpisanie umowy pisemnej.
5. Termin, tryb i kryteria rozpatrywania ofert:
5.1. Rozpatrzenie ofert nastąpi w terminie do 30 dni od upływu terminu składania ofert.
Oferty spełniające wymogi formalne będą podane ocenie merytorycznej.
5.2. Przy rozpatrywaniu ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria:
5.2.1. Kryteria oceny formalnej:
- czy wniosek został złożony w terminie zawartym w ogłoszeniu;
- czy wniosek został złożony we właściwy sposób (koperta jest opatrzona tytułem projektu
i posiada pieczęć wnioskodawcy);
- czy wniosek jest złożony na właściwym formularzu;
- czy wniosek jest poprawnie wypełniony (posiada wypełnione wszystkie rubryki formularza, nie zwiera błędów formalnych, zawiera prawidłowo określone daty realizacji zadania);
- zgodność oferowanego zadania z ogłoszeniem;
- czy wniosek jest złożony przez kwalifikującego się wnioskodawcę / podmiot uprawniony;
- czy wnioskodawca zamierza realizować zadania na rzecz mieszkańców gminy Siechnice;
- czy wniosek jest opatrzony we właściwych punktach podpisanych osób prawnie uprawnionych oraz pieczęciami wnioskodawcy;
- czy budżet projektu jest prawidłowo wypełniony (wysokość wnioskowanej dotacji mieści się
w przedziale określonym w ogłoszeniu, wykazane koszty są kosztami kwalifikowanymi);
- czy wniosek zawiera komplet wymaganych załączników (aktualny odpis z rejestru lub odpowiedni wyciąg z ewidencji z wskazanymi osobami funkcyjnymi, statut);
5.2.2. Kryteria oceny merytorycznej:
- zgodność projektu z celem publicznych określonym w ogłoszeniu;
- możliwość realizacji zadania przez wnioskodawcę (proponowana jakość wykonania zadania, kwalifikacje i doświadczenie osób, przy udziale których organizacja będzie realizować zadanie);
- zasadność i rzetelność, przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zdania (kosztorys projektu), w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
- dotychczasowe wykorzystanie przez wnioskodawcę dotacji z budżetu Gminy (rzetelność
i terminowość wykonania i rozliczenia zadań);
- w jakim zakresie odbiorcami zadania będą mieszkańcy Gminy;
- poziom szkolenia sportowego reprezentowany przez wnioskodawcę, tj. ilość grup treningowych i liczba zawodników, miejsce w danej klasie rozgrywkowej lub w rankingu.
5.3. Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej.
5.4. Decyzje o przyznaniu dotacji podejmuje Burmistrz Siechnic, po zapoznaniu się z protokołem pracy komisji konkursowej opiniującej złożone wnioski.
5.5. Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości w formie zarządzenia Burmistrza Siechnic umieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP), na oficjalnej stronie internetowej Gminy Siechnice, a także poprzez zawiadomienie wnioskodawców.
5.6. Dodatkowe informacje udzielane są pod numerami telefonów 71 786 09 47,
e-mail: wss@umsiechnice.pl, mkulakowski@umsiechnice.pl.