Dyrektor Joanna Tulejko, tel.71-786-09-78, pok. 102
Do zadań Biura Zamówień Publicznych i Umów należy:
1) przygotowywanie i formalne prowadzenie przy współudziale pracowników Wydziałów i Biur Urzędu, postępowań o udzielania zamówień publicznych, zgodnie z postanowieniami ustawy Prawo zamówień publicznych, aktami wykonawczymi do tej ustawy oraz Regulaminem udzielania zamówień publicznych obowiązującym w Urzędzie;
2) sporządzanie rocznych sprawozdań z udzielonych zamówień publicznych;
3) analiza planów zamówień przewidzianych do realizacji w roku budżetowym, na podstawie sporządzonych przez komórki organizacyjne planów rocznych oraz opracowywanie na rok budżetowy Planów Zamówień Publicznych Urzędu;
4) udział w komisjach przetargowych i sporządzanie protokołów postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
5) prowadzenie rejestru zamówień publicznych;
6) przygotowywanie ogłoszeń dla wszczynanych postępowań o zamówienia publiczne, przygotowywanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dla prowadzonych postępowań;
7) weryfikacja wniosków o wyrażenie zgody na rozpoczęcie procedury udzielenia zamówienia publicznego, przygotowanych przez wnioskujących, przed ich przedłożeniem kierownikowi zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej;
8) weryfikacja protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wraz z załącznikami przed ich przedłożeniem kierownikowi zamawiającego lub osobie upoważnionej w celu zatwierdzenia protokołu;
9) gromadzenie i archiwizacja dokumentacji zamówień publicznych;
10) udostępnianie dokumentacji z przeprowadzonych postępowań wykonawcom oraz organom kontroli zewnętrznej i wewnętrznej;
11) współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych;
12) przygotowywanie umów budowlanych, podwykonawczych, załączników, aneksów i deklaracji wekslowych do umów;
13) sporządzanie zestawień umów realizowanych i planowanych, sporządzanie zleceń i zamówień, kompletowanie dokumentów rejestrowych firm podwykonawczych, przygotowywanie zabezpieczeń umów i sprawdzanie poprawności z interesem inwestora;
14) opiniowanie zwrotów kaucji dla podwykonawców;
15) sprawdzanie zgodności treści umowy z podwykonawcami pod kątem zgodności zapisów z umową
z wykonawcą wyłonionym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
16) przygotowywanie planów finansowych i planów płatności;
17) dokonywanie uzgodnień w zakresie prawnego zaangażowania środków oraz wykonanych wydatków
w ramach zatwierdzonego planu finansowego;
18) pomoc techniczna przy przeprowadzaniu postępowań o udzielanie zamówień publicznych;
19) zapewnienie właściwego i terminowego obiegu dokumentów finansowo – księgowych w ramach realizowanych zadań;
20) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności biura;
21) inne zadania wynikające z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.