Do zadań Wydziału Komunalnego i Ochrony Środowiska – Zespół Gospodarki Wodnej i Środowiska należy:
1) przygotowywanie gminnych programów ochrony środowiska przy uwzględnieniu celów i priorytetów ekologicznych, rodzaju i harmonogramu działań ekologicznych oraz środków niezbędnych do osiągnięcia celów jak również sporządzanie raportów z wykonania tych programów;
2) przyjmowanie zgłoszeń od osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami oraz przygotowywanie informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska w tym azbestu;
3) przyjmowanie zawiadomień o wystąpieniu poważnych awarii mogących oddziaływać na środowisko;
4) kontrolowanie przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym jego właściwością;
5) sporządzanie wniosków do stosownych organów o podjęcie działań będących w ich kompetencji w przypadkach naruszeń przepisów prawa o ochronie środowiska;
6) przygotowywanie informacji i opinii do programów gospodarki odpadami niebezpiecznym;
7) przygotowywanie decyzji nakazujących usunięcie odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania;
8) przygotowywanie opinii w sprawie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów;
9) realizacja zadań wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
10) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie zwierząt w zakresie zapewniania opieki bezdomnym zwierzętom oraz ich wyłapywania, jak również współpraca z fundacjami, schroniskami i przytuliskami dla zwierząt, lekarzami medycyny weterynaryjnej i innymi podmiotami, których obszarem działania jest ochrona i opieka nad bezdomnymi zwierzętami oraz utylizacja padłych zwierząt;
11) opiniowanie rocznych planów łowieckich ustalanych przez dzierżawców obwodów łowieckich oraz zarządców stanowiących własność Skarbu Państwa;
12) przygotowywanie opinii w sprawach decyzji zatwierdzających projekty prac geologicznych;
13) współpraca z organami właściwymi w sprawach gospodarowania wodami;
14) prowadzenie postępowań w sprawach udzielania dofinansowania na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków, bezodpływowych zbiorników na nieczystości ciekłe lub instalacji oczyszczalni ścieków w istniejących bezodpływowych zbiornikach na nieczystości ciekłe na terenie Gminy Siechnice, przeprowadzanie kontroli wydatkowania i rozliczania dotacji oraz prowadzenie postępowań w sprawie zwrotu dotacji;
15) prowadzenie bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków oraz prowadzenie inwentaryzacji niskiej emisyjności;
16) wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych na terenie Gminy oraz kontrola sprawozdawczości podmiotów posiadających uprawnienia;
17) prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków;
18) sprawozdawczość związana z podziałem gminy na aglomeracje wodno-ściekowe oraz prowadzenie ogółu spraw związanych z Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych;
19) likwidacja dzikich wysypisk śmieci;
20) nadzór nad zarządzającym składowiskiem odpadów w okresie poeksploatacyjnym w Sulęcinie;
21) powierzanie i nadzorowanie zadań powierzonych Siechnickiej Inwestycyjnej Spółce Komunalnej sp. z o.o. w ramach realizowanych zadań - utrzymanie w czystości przystanków komunikacyjnych, publicznych placów zabaw, stacji Psi Pakiet, koszy ulicznych i parków.
Wydział Komunalny i Ochrony Środowiska – Zespół Gospodarki Wodnej i Środowiska (ZGW)
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt