Do zadań Centrum Obsługi Informatycznej należy:
1) zabezpieczenie infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej przed skutkami awarii zasilania;
2) zabezpieczanie i stosowanie bezpiecznych oraz trwałych elementów infrastruktury, wykorzystywanych do przetwarzania danych osobowych w systemach informatycznych;
3) zabezpieczanie przed nieuprawnionym dostępem do danych osobowych w systemach informatycznych, w tym środków zapewniających rozliczalność wykonywanych operacji;
4) zabezpieczanie sprzętowych i programowych środków ochrony poufności danych przesyłanych drogą elektroniczną (środków ochrony transmisji);
5) zabezpieczanie sprzętowych i programowych środków ochrony przed szkodliwym oprogramowaniem i nieuprawnionym dostępem do przetwarzanych danych;
6) wdrażanie i szkolenie w zakresie stosowania oprogramowań;
7) bieżące nadzorowanie funkcjonowania sprzętu IT oraz biurowego;
8) administrowanie systemami i użytkownikami baz danych oraz infrastrukturą teleinformatyczną;
9) realizacja zadań helpdesku dla użytkowników;
10) kompleksowa opieka nad sprzętem komputerowym i oprogramowaniem oraz sprzętem drukującym;
11) aktualizacja oprogramowania wykorzystywanego w Urzędzie;
12) modernizacja, rozbudowa oraz obsługa infrastruktury teleinformatycznej w Urzędzie;
13) instalacja i konfiguracja systemów operacyjnych i oprogramowania;
14) planowanie i realizacja zakupów sprzętu IT oraz oprogramowania do obsługi zadań Urzędu;
15) opracowywanie, nadzór i koordynacja wykonywanych umów zawieranych z podmiotami zewnętrznymi dotyczących sprzętu komputerowego, oprogramowania oraz sprzętu drukującego;
16) nadawani uprawnień pracownikom celem realizacji zadań o statystyce publicznej
17) udział w przygotowaniu wyborów i referendów w zakresie obsługi informatycznej;
18) zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w ramach realizowanych zadań;
19) sporządzanie sprawozdań z działalności;
20) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.