Dyrektor Karina Chojnacka-Netter, tel. 786 09 72, pok. 207
Do zadań Wydziału Inwestycyjnego – Zespół Elektroenergetyczny należy:
1) realizacja poniższych celów w zakresie inwestycji elektroenergetycznych:
a) realizacja zadań inwestycyjnych Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
b) współdziałanie z komórkami Urzędu w zakresie planowania, przygotowywania i realizacji inwestycji i remontów;
c) sporządzanie okresowych sprawozdań z zakresu zadań elektroenergetycznych;
d) prowadzenie spraw związanych z planowaniem zadań elektroenergetycznych i kontrola ich wydatkowania;
e) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do prowadzenia przez radców prawnych spraw z zakresu windykacji należności Gminy z tytułu naliczonych kar umownych;
f) współpraca z organami Siechnickiej Inwestycyjnej Spółki Komunalnej sp. z o.o. oraz Zakładu Gospodarki Komunalnej sp. z o.o.;
g) realizacja wniosków jednostek pomocniczych finansowanych z funduszu sołeckiego lub inicjatyw społecznych z wydatków inwestycyjnych;
h) udział w komisjach związanych z ustalaniem i szacowaniem strat powstałych w mieniu Gminy lub w gospodarstwach domowych z terenu Gminy wynikających z nagłych zjawisk hydrologiczno-meteorologicznych lub innych zdarzeń losowych;
i) opracowywanie, nadzór i koordynacja wykonywanych umów zawieranych z podmiotami zewnętrznymi dotyczących budowy, przebudowy i modernizacji dróg i placów gminnych;
2) realizacja poniższych celów w zakresie eksploatacji infrastruktury elektroenergetycznej:
a) przygotowanie, realizacja i nadzór nad prawidłową eksploatacją oraz remontami infrastruktury sieciowej w branży elektroenergetycznej;
b) przygotowanie, realizacja i nadzór nad prawidłową eksploatacją i r remontami oświetlenia ulicznego;
c) sprawdzanie pod względem merytorycznym i rozliczanie faktur za energię elektryczną;
d) podejmowanie działań w zakresie planowania energetycznego, oszczędzania energii, poprawy efektywności energetycznej i jakości powietrza w gminie oraz nadzór nad realizacją polityki energetycznej na obszarze gminy;
e) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, zlecaniem, nadzorowaniem i rozliczaniem prac remontowych i bieżące utrzymaniem instalacji elektrycznych w obiektach kubaturowych należących do Gminy;
f) rozbudowa istniejących instalacji oświetleniowych;
3) zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w ramach realizowanych zadań;
4) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności;
5) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.