Funkcję Burmistrza Siechnic sprawuje: Łukasz Kropski
Zadania Burmistrza
- Do zadań i kompetencji Burmistrza należą wszystkie zadania określone w ustawach i innych przepisach prawnych dla organu wykonawczego gminy.
- W przypadku nieobecności lub z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza, jego zadania i kompetencje przejmuje Zastępca Burmistrza lub inne wyznaczone przez Burmistrza osoby.
- Burmistrz może powierzyć prowadzenie w jego imieniu niektórych spraw z zakresu swoich zadań Zastępcy Burmistrza i Sekretarzowi Gminy.
- Do kompetencji Burmistrza jako kierownika Urzędu należy w szczególności:
- sprawowanie kontroli zarządczej;
- nadawanie Urzędowi Regulaminu, jego zmiana i uchylanie;
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych oraz poleceń służbowych, w tym dotyczących wewnętrznego porządku i organizacji pracy Urzędu w zakresie nieobjętym Regulaminem;
- wykonywanie wobec pracowników Urzędu czynności z zakresu prawa pracy, stosownie do przepisów ustawy pracownikach samorządowych, kodeksu pracy oraz aktów wykonawczych;
- reprezentowanie Gminy na zewnątrz;
- udzielanie imiennych upoważnień i pełnomocnictw do działania w imieniu Burmistrza;
- zatwierdzanie zakresów zadań i kompetencji pracowników Urzędu;
- rozstrzyganie ewentualnych sporów kompetencyjnych między komórkami i pracownikami Urzędu;
- rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do Urzędu;
- nadzór nad przestrzeganiem polityki bezpieczeństwa w Urzędzie;
- przeciwdziałanie występowaniu w podległej Komórce organizacyjnej negatywnych zjawisk z zakresu stosunków międzyludzkich, takich jak mobbing czy dyskryminacja oraz niezwłoczne wyjaśnianie wszelkich przypadków wskazujących na ich występowanie.
- bezpośrednie nadzorowanie pracy:
- Zastępcy Burmistrza,
- Sekretarza Gminy,
- Skarbnika Gminy,
- Wydziałów, Biur oraz Zespołów w Urzędzie,
- Stanowisk samodzielnych,
- Jednostek organizacyjnych Gminy;