Dyrektor Agata Zawadziło-Drobnica, tel. 71 786 09 16
Wydział Podatków i Opłat realizuje zadania w zakresie podatków, opłat lokalnych i księgowości podatkowej.
Do zadań Wydziału należy:
1) wymiar podatków i opłat lokalnych oraz podatku rolnego i leśnego;
2) prowadzenie postępowania podatkowego dotyczącego podatków i opłat lokalnych oraz podatku rolnego i leśnego;
3) prowadzenie kontroli podatkowej;
4) prowadzenie rejestrów i ewidencji niezbędnych dla prawidłowej pracy Wydziału;
5) sporządzanie obowiązkowych sprawozdań z zakresu zadań Wydziału;
6) prowadzenie postępowania upominawczego oraz administracyjnego postępowania egzekucyjnego, służących uregulowaniu należności pieniężnych należnych Gminie;
7) rozpatrywanie wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, podatków i opłat stanowiących dochód Gminy, a pobieranych przez urząd skarbowy oraz niepodatkowych należności budżetowych przypadających Gminie;
8) udzielanie i monitorowanie pomocy publicznej dla przedsiębiorców, w zakresie o którym mowa w punktach 1 i 7;
9) prowadzenie postępowań związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
10) prowadzenie ewidencji i księgowości podatków i opłat lokalnych oraz podatku rolnego i leśnego;
11) rozliczanie inkasentów oraz naliczanie prowizji z tytułu inkasa zobowiązań podatkowych;
12) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności Wydziału;
13) potwierdzanie umów dzierżawy, zawartych co najmniej na 10 lat, których przedmiotem są grunty rolne położone na terenie Gminy Siechnice, do celów emerytalno-rentowych;
14) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.