Do zadań Samodzielnego stanowiska ds. przeglądów gwarancyjnych i zabezpieczeń należy, w szczególności:
1) opracowywanie harmonogramów przeglądów gwarancyjnych do zakończonych i odebranych zadań;
2) prowadzenie bieżącej ewidencji zadań w okresie gwarancji oraz wniesionych gwarancji należytego wykonania umowy;
3) dokonywanie terminowych zwrotów gwarancji należytego wykonania umowy;
4) organizowanie i przeprowadzanie przeglądów gwarancyjnych i pogwarancyjnych;
5) nadzór nad terminowym usuwaniem stwierdzonych usterek i wad w okresie gwarancji;
6) egzekwowanie od wykonawców usunięcia stwierdzonych w okresie gwarancji usterek i wad;
7) koordynowanie i przeprowadzanie usunięcia usterek i wad w okresie gwarancji, w ramach wykonania zastępczego;
8) zapewnienie właściwego i terminowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w ramach realizowanych zadań;
9) sporządzanie sprawozdań z działalności;
10) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.