Deklaracja dostępności strony internetowej Gminy Siechnice
Gmina Siechnice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej strona internetowa Gminy Siechnice.
- Data publikacji strony internetowej: 2010-05-01
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-12
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści dostępne
- Dostępna strona
- Poruszanie się bez użycia myszki – Możliwa jest obsługa strony jest tylko przy użyciu klawiatury. Strony portalu oparte są o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po stronie. Filtry, kalendarze, formularze i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu klawiatury. Osoby, które nie korzystają z myszki mogą bez problemu poruszać się po portalu.
- Powiększanie strony - Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Do powiększenia strony można użyć również przycisków znajdujących się na samej górze po prawej stronie portalu (oznaczone jako A- ; A ; A+).
- Kontrast – Portal jest dostępny w wersji kontrastowej dla osób słabowidzących.
- Filmy wideo - Do umieszczanych materiałów filmowych dodawane napisy.
- Zrozumiałość i czytelność treści - Dokładamy strań, aby nasze treści były zrozumiałe i czytelne. Długie teksty dzielimy na akapity, stosujemy wyróżnienia dla ważnych fragmentów tekstu.
Treści niedostępne
- Dokumenty - Na portalu znajduje się wiele plików do pobrania. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik. W przypadku umieszczenia na stronie skanu nie zawsze publikujemy także jego dostępną wersję alternatywną.
- Nie wszystkie grafiki i tabele umieszczone na stronie internetowej posiadają opis alternatywny.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-04-15
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Maciej Szymański
- E-mail: mszymanski@umsiechnice.pl
- Telefon: 717860929
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Siechnic
- Adres: Urząd Miejski, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice
- E-mail: biuro@umsiechnice.pl
- Telefon: 717860901
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna u Urzędzie Miejskim w Siechnicach
Urząd Miejski w Siechnicach posiada trzy lokalizacje.
1. ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice
- Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Jana Pawła II.
- Wejście do Urzędu znajduje się na tym samym poziomie co plac wokół. Jest dobrze widoczne na tle fasady. Wejście nie jest wskazane przez system oznaczeń fakturowych.
- Drzwi otwierają się automatycznie.
- Kancelaria znajduje się po prawej stronie od wejścia. Drzwi do niej również otwierają się automatycznie.
- W kancelarii dostępny jest stół o obniżonym blacie.
- W budynku dostępna jest winda wyposażona w wypukłe przyciski z oznaczeniem w alfabecie Braille’a.
- Szerokie schody z poręczami oraz szerokie korytarza umożliwiają swobodne poruszanie się.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze na każdym piętrze z wyjątkiem piętra V.
- Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W urzędzie jest pętla indukcyjna przenośna do pobrania w kancelarii na parterze budynku.
- W urzędzie są tyfloplany każdej kondygnacji do pobrania w kancelarii.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
- Pierwszy i ostatni stopień biegów schodowych oznaczony jest kontrastowymi taśmami, ułatwiającymi samodzielne poruszanie się osobom niedowidzącym.
2. ul. Kolejowa 4, 55-011 Siechnice – Wydział Edukacji
- Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Kolejowej.
- Droga do budynku jest łatwa tzn. po drodze nie występują progi/krawężniki/nierówności chodnika.
- Wejście jest dobrze widoczne na tle fasady. Wejście nie jest wskazane przez system oznaczeń fakturowych.
- Drzwi nie otwierają się automatycznie.
- Drzwi wejściowe posiadają samodomykacz.
- Wszystkie drzwi w budynku mają min. 90 cm szerokości.
- W budynku nie ma windy.
- W budynku znajdują się nieoznaczone elementy umieszczone na wysokości głowy (skosy).
- Schody nie są proste. Nie posiadają takiego samego kształtu.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
- Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
3. ul. Kolejowa 3, 55-010 Święta Katarzyna – Biuro Obronności i Zarządzania Kryzysowego
- Do budynku prowadzi jedno wejście od ul. Kolejowej.
- Droga do budynku jest łatwa tzn. po drodze nie występują progi/krawężniki/nierówności chodnika.
- Wejście jest dobrze widoczne na tle fasady. Wejście nie jest wskazane przez system oznaczeń fakturowych.
- Do drzwi wejściowych prowadzą schody. Jest możliwość wejścia do biur bez progów od strony poczekalni dworca kolejowego po uprzednim skontaktowaniu się z pracownikiem placówki pod numerem telefonu 71/ 311 38 32. Przy schodach nie ma domofonu.
- Drzwi wejściowe posiadają samodomykacz i nie otwierają się automatycznie.
- Nie wszystkie drzwi w budynku mają min. 90 cm szerokości.
- Budynek jest wyposażony w windę.
- Schody nie są proste. Nie posiadają takiego samego kształtu.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawmością.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.