Dyrektor Anna Borowska, tel. 71 786 09 18, pok. 312
Do zadań Wydziału Organizacyjno-Prawnego i Spraw Obywatelskich należy:
1) zapewnienie funkcjonowania obsługi prawnej Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy;
2) realizacja polityki bezpieczeństwa w Urzędzie, w szczególności zapewnienie ochrony danych osobowych;
3) zapewnienie obsługi administracyjno-materiałowej Urzędu;
4) przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski/pisma kierowane do Burmistrza przez Repatriantów i mniejszości narodowe;
5) przygotowywanie rocznych sprawozdań z działalności Urzędu;
6) nadzór nad terminowością udzielania odpowiedzi na petycje kierowane do Burmistrza;
7) nadzór nad bieżącymi wydatkami jednostek pomocniczych Gminy w ramach funduszu na działalność rad sołeckich;
8) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;
9) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności;
10) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
11) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
12) prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie;
13) udzielanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką;
14) wydawanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną;
15) prowadzenie spraw z zakresu rejestracji i kwalifikacji wojskowej;
16) prowadzenie spraw z zakresu rejestru wyborców oraz sporządzanie spisu wyborców;
17) realizacja zadań z zakresu wyborów powszechnych, referendów, spisów powszechnych na terenie Gminy;
18) zapewnienie nadzoru oraz prawidłowej współpracy Burmistrza z jednostkami organizacyjnymi Gminy oraz instytucją kultury w ramach kontroli zarządczej;
19) prowadzenie dokumentacji kontroli zarządczej w Urzędzie zgodnie z jej standardami;
20) prowadzenie rejestru wniosków o udzielenie informacji publicznej;
21) udostępnianie danych z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców oraz z rejestru dowodów osobistych;
22) planowanie kontroli prowadzonych w komórkach Urzędu oraz w jednostkach organizacyjnych Gminy;
23) sporządzanie raportów i sprawozdań z przeprowadzonych kontroli, przechowywanie dokumentacji;
24) współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy w związku z realizacją zadań Wydziału;
25) redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Siechnice;
26) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności Wydziału;
27) zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w ramach realizowanych zadań;
28) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.