Dyrektor Barbara Borkowska, tel.71/786 09 27, pok. 211
Do zadań Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości należy:
1) prowadzenie procedur w zakresie wydawania decyzji podziałowych, rozgraniczeniowych, adiacenckich, związanych ze wzrostem lub spadkiem wartości nieruchomości spowodowanej podziałem nieruchomości lub uchwalaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub z tytułu scalenia i podziału nieruchomości;
2) pozyskiwanie wszelkich dokumentów geodezyjnych, map, wypisów itp., regulowanie stanów prawnych nieruchomości oraz praw w księgach wieczystych;
3) nadzorowanie i uczestniczenie w postępowaniach prowadzonych przez Starostę Powiatu Wrocławskiego w zakresie odszkodowań za grunty przejęte na podstawie decyzji
o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz na podstawie decyzji podziałowych;
4) prowadzenie numeracji adresowej nieruchomości, w tym współpraca ze stosownymi organami
w sprawach aktualizacji bazy systemu informacji przestrzennej (WebEwid, WroSiP);
5) prowadzenie nazewnictwa ulic na terenie Gminy;
6) zlecanie i koordynowanie prac geodezyjnych ujętych w postępowaniu o udzieleniu zamówienia publicznego, współpraca z innymi organami, które na mocy odrębnych przepisów gospodarują nieruchomościami Skarbu Państwa, a także właściwymi jednostkami samorządu terytorialnego;
7) nadzorowanie i przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz inwestycji celu publicznego;
8) sporządzanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
9) przygotowywanie zaświadczeń o zgodności zmiany sposobu użytkowania obiektów z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
10) nadzór nad sporządzanymi projektami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
11) nadzór nad pracami Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej;
12) sporządzanie wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży i dzierżawy;
13) sporządzanie wniosków o komunalizację mienia;
14) prowadzenie postępowań w sprawie przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności;
15) przygotowywanie zaświadczeń w sprawie pierwokupu;
16) wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego na podstawie akt osiedleńczych oraz innych dokumentów;
17) przygotowywanie ogłoszeń o przetargach dotyczących nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, wydzierżawienia, prowadzenie przetargów;
18) prowadzenie spraw dotyczących rolnictwa;
19) prowadzenie dokumentacji związanej z szacowaniem strat w rolnictwie wynikających z nagłych zjawisk atmosferycznych;
20) zwalczanie roślin niebezpiecznych;
21) nabywanie nieruchomości na rzecz Gminy;
22) przeprowadzanie przetargów i rokowań na sprzedaż nieruchomości;
23) współpraca z kancelariami notarialnymi;
24) współdziałanie z komórkami Urzędu w zakresie planowania, przygotowywania i realizacji inwestycji
i remontów;
25) udział w komisjach związanych z ustalaniem i szacowaniem strat powstałych w mieniu Gminy lub w gospodarstwach domowych z terenu Gminy wynikających z nagłych zjawisk hydrologiczno-meteorologicznych lub innych zdarzeń losowych;
26) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
27) zapewnienie właściwego i terminowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w ramach realizowanych zadań;
28) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności Wydziału;
29) współpraca ze spółkami komunalnymi Gminy w ramach realizowanych zadań;
30) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.