BURMISTRZ SIECHNIC
Na podstawie art. 30 ust.2 pkt.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559, z późn. zm.) w związku z art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1899, z późn.zm.), na podstawie § 2 ust. 1 pkt. 2 Uchwały Nr XVIII/134/08 Rady Gminy Święta Katarzyna z dnia 05 czerwca 2008 r. w sprawie zasad gospodarowania komunalnymi nieruchomościami stanowiącymi zasoby komunalne Gminy Święta Katarzyna, Zarządzenia Nr 65/2020 Burmistrza Siechnic z dnia 7 maja 2020 r. w sprawie sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości gruntowych niezabudowanych położonych w obrębie Sulęcin – Szostakowice, gmina Siechnice,
Ogłasza na dzień 04 lipca 2022 r. II przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż następujących nieruchomości:
LP |
Nr KW |
nr działki obręb |
Pow. [ha] |
Opis nieruchomości |
Przeznaczenie nieruchomości |
Cena wywoławcza netto [zł]
|
Wadium w zł |
Postąpienie |
Godz. Przeprowa-dzenia przetargu |
Cena nieruchomości |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
1. |
WR1O/00018038/8 |
190/1 Sulęcin -Szostakowice |
0,1173 |
Nieruchomość zlokalizowana poza zwartym obszarem wsi Szostakowice, na południowy zachód od centrum miejscowości, w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej oraz terenów niezabudowanych. We wsi brak punktów handlowo – usługowych. Dojazd do nieruchomości odbywa się drogą publiczną o nawierzchni gruntowej (ul. Różana). Działka o regularnym kształcie, zbliżonym do prostokąta, nieogrodzona, niezabudowana, porośnięta niską roślinnością. Dostęp do sieci energetycznej oraz wodociągowej w drodze (ul. Różana) i telekomunikacyjnej (wzdłuż ul. Piastowskiej). |
Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (1MN, 2MN) wolnostojącej: budynki mieszkalne jednorodzinne wraz z budynkami garażowymi i gospodarczymi oraz zielenią towarzyszącą i powierzchniami utwardzonymi. |
222 870,00 |
22 287,00 |
2 229,00 |
900 |
Cena sprzedaży płatna jest przed podpisaniem umowy notarialnej, najpóźniej do dnia zawarcia umowy. Data dokonania wpłaty całej kwoty jest datą uznania rachunku bankowego Gminy.
|
2. |
190/3 Sulęcin - Szostakowice |
0,1174 |
223 060,00 |
22 306,00 |
2 231,00 |
930 |
||||
3. |
191/1 Sulęcin - Szostakowice |
0,1328 |
252 320,00 |
25 232,00 |
2 524,00 |
1000 |
||||
4. |
191/2 Sulęcin -Szostakowice |
0,1328 |
252 320,00 |
25 232,00 |
2 524,00 |
1030 |
||||
5. |
191/3 Sulęcin -Szostakowice |
0,1329 |
252 510,00 |
25 251,00 |
2 526,00 |
1100 |
© 2015 GISPartner, Wszystkie prawa zastrzeżone.
|
1.Przetargi odbędą się 04 lipca 2022 r. w Sali sesyjnej na III piętrze Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice. 2.Terminy przeprowadzenia nieskutecznych przetargów: I przetarg odbył się w dniu 14 kwietnia 2022 r. 3.Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłata wadium najpóźniej do dnia 30 czerwca 2022 r. na konto Gminy Siechnice ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice nr 78 9584 1092 2010 1000 0101 0008 (data wpływu kwoty na konto Gminy jest datą uznania wpłaty wadium). Na dowodzie wpłaty wadium za daną działkę należy podać jej numer ewidencyjny i miejscowość, w której działka jest położona. 4.O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu oraz postąpienie nie może wynosić mniej niż wartość podana w ogłoszeniu. 5.Sprzedaż nieruchomości objęta jest obowiązującą w dniu sprzedaży stawką podatku VAT na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. 2022, poz.931 z późn.zm.) W dniu zamieszczenia ogłoszenia stawka podatku VAT wynosi 23%. 6.Uczestnicy przetargów winni przed otwarciem przetargu przedłożyć komisji przetargowej: - dowód wpłaty wadium, - w przypadku osób fizycznych – dowód osobisty lub paszport, a w przypadku reprezentowania innej osoby pełnomocnictwo notarialne, - w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – wydruk z CEIDG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa, - w przypadku wspólników spółki cywilnej – wydruk z CEIDG, dowody tożsamości, stosowne pełnomocnictwa, - w przypadku osób prawnych – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwa, dowody tożsamości osób reprezentujących podmiot. 7.W przypadku, gdy oferentem jest osoba pozostająca w związku małżeńskim na zasaadzie ustawowej wspólności majątkowej (w tym prowadząca działalność gospodarczą), do udziału w przetargu wymagana jest obecność obojga małżonków. W przypadku uczestnictwa w przetargu jednego małżonka należy okazać ( w oryginale) pisemne oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na przystąpienie małżonka do przetargu z zamiarem nabycia nieruchomości będącej przedmiotem przetargu ze środków pochodzących z majątku wspólnego za cenę ustaloną w przetargu. 8.Wadium wpłacone przez uczestnika przetargu, który wygra przetarg, zalicza się w poczet ceny nabycia nieruchomości. Pozostałym uczestnikom przetargu wadium zwraca się niezwłocznie (do 3 dni od dnia zamknięcia przetargu) na wskazany numer konta. 9.Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferował co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej. 10.O terminie zawarcia umowy notarialnej nabywca zostanie zawiadomiony do 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. W przypadku nieprzystąpienia Nabywcy do zawarcia umowy notarialnej, tj. niestawienia się w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu lub braku wpłaty ceny nieruchomości do dnia zawarcia umowy, wpłacone wadium nie podlega zwrotowi. 11.Koszty sporządzenia umowy notarialnej oraz opłaty sądowe związane z dokonaniem wpisów w księdze wieczystej ponosi Nabywca. 12.Nieruchomość jest wolna od wszelkich obciążeń, nie jest przeciwko niej prowadzone postępowanie egzekucyjne, a do chwili obecnej nie były zawierane żadne umowy mające na celu jej zbycie, bądź obciążanie. 13.Nieruchomości można oglądać w dni robocze w godz. 900 - 1400 (powcześniejszym umówieniu się z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Siechnicach tel. 71/786 09 63 lub w dowolnym terminie bez obecności pracownika UM w Siechnicach). 14.Nabywca przejmuje nieruchomość w stanie istniejącym. 15.Podmioty zagraniczne wiążą przepisy ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2278 ). 16.Burmistrz zastrzega sobie prawo odwołania przetargu. 17.Informacje o nieruchomości można uzyskać w pok. nr 213 Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, tel. +48-71-786-09-63, www.siechnice.gmina.pl, 18.Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Siechnicach jest Burmistrz Siechnic, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, nr tel. 71 786 09 01, adres e-mail: biuro@umsiechnice.pl. 19.Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@umsiechnice.pl. 20.Administrator informuje, że dane osobowe przetwarzane będą dla celów postępowania przetargowego, jak też dla dochodzenia ewentualnych roszczeń wynikających z przepisów prawa cywilnego, jeśli takie się pojawią w związku z ww. postępowaniem i nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym, z wyjątkiem przypadków przewidzianymi przepisami prawa. 21.Dane osobowe będą przez Administratora przetwarzane przez cały czas trwania procesu przetargowego, a także przez okres zgodny z kategorią archiwalną, o której mowa w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. 22.Osoba podająca swoje dane posiada prawo do dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania (poprawiania) swoich danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przenoszenia danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Siechnice, dnia 03.06.2022 r. Burmistrz Siechnic - Milan Ušák |