Informacje o Urzędzie Miasta Siechnice w tekście odczytywalnym maszynowo
1. Podstawowe informacje o Urzędzie Miejskim w Siechnicach
1.1. Urząd Miejski w Siechnicach zakresem swojego działania obejmuje 23 miejscowości.
1.2. Siedziba urzędu znajduje się na terenie miasta Siechnice przy ul. Jana Pawła II 12.
1.3. Urząd pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach:
- poniedziałek, wtorek, czwartek – od 7:10 do 15:10
- środa – od 8:30 do 17:00
- piątek – od 7:10 do 14:40 (czynna tylko kancelaria)
Burmistrz Siechnic przyjmuje mieszkańców w środy od godziny 15:30 do godziny 17:00 po wcześniejszym umówieniu spotkania w sekretariacie.
1.4. Ważne informacje o gminie znajdują się na stronie: www.siechnice.gmina.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej: www.siechnice.bip.gov.pl
2. Zadania Urzędu Miejskiego w Siechnicach
W naszym urzędzie można m.in.:
- wyrobić lub wymienić dowód osobisty,
- zameldować się,
- otrzymać decyzję o przyznaniu mieszkania komunalnego,
- otrzymać decyzję o warunkach zabudowy,
- załatwić sprawy związane z nadaniem numeru adresowego nowego domu,
- uzyskać zaświadczenia o przeznaczeniu nieruchomości
w planie zagospodarowania przestrzennego gminy, - załatwić sprawy związane z odbieraniem odpadów komunalnych,
- założyć działalność gospodarczą,
- zgłosić konieczność naprawy drogi lub oświetlenia,
- załatwić sprawy związane z funkcjonującymi na terenie gminy szkołami podstawowymi, przedszkolami i żłobkami,
- załatwić sprawy związane z wymiarem i opłaceniem podatków i opłat lokalnych.
3. Dostępność informacyjna i komunikacyjna w Urzędzie Miejskim
w Siechnicach
3.1. Osoby posiadające trudności w komunikowaniu się mogą załatwić sprawę
w urzędzie przy pomocy pełnomocnika. Pełnomocnikiem może być każda osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i została upoważniona przez osobę mającą trudności w komunikowaniu się. Rolą pełnomocnika jest załatwienie spraw w urzędzie w imieniu osoby mającej trudności w komunikowaniu się.
3.2. W kancelarii urzędu na parterze budynku znajduję się przenośna pętla indukcyjna, która ułatwia osobom niedosłyszącym porozumiewanie się
z pracownikami urzędu.
3.3. Osoby niewidome lub słabowidzące chcące poruszać się po urzędzie bez pomocy asystenta mogą skorzystać z planów informacyjnych dotyczących każdej kondygnacji, przygotowanych na papierze wypukłym. Plany można pobrać w kancelarii urzędu na parterze budynku.
4. Dostępność architektoniczna i wsparcie w Urzędzie Miejskim w Siechnicach
4.1. Budynek urzędu jest sześciokondygnacyjny, wyposażony w windę z oznaczeniami w alfabecie Braill’a i toaletę dla osób z niepełnosprawnościami.
4.2. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parkingu przy budynku urzędu. Wejście do budynku możliwe jest z poziomu parkingu (bez schodów).
4.3. Każdy pracownik urzędu ma obowiązek okazania pomocy wszystkim osobom, które jej potrzebują.
4.4. Pracownicy urzędu dołożą wszelkich starań, aby w sposób należyty zadbać o komfort, dyskrecję i poczucie bycia szanowanym osób ze szczególnymi potrzebami.
4.5. Osoby ze szczególnymi potrzebami obsługiwane są poza kolejnością.
4.6. Osobom ze szczególnymi potrzebami pomocy przy załatwianiu spraw w urzędzie udziela pracownik kancelarii. Zakres pomocy świadczonej przez pracownika obejmuje:
- asystę/pomoc w poruszaniu się w budynku urzędu,
- ustalenie z klientem rodzaju załatwianej sprawy,
- powiadomienie właściwego pracownika oraz asystę podczas oczekiwania
na pracownika zajmującego się sprawą merytorycznie, - zapewnienie pomocy przy wypełnianiu formularzy i innej w razie konieczności.
4.7. Obsługa klientów ze szczególnymi potrzebami odbywa się w kancelarii urzędu na parterze budynku.
4.8. Do budynku urzędu można wejść z asystentem, a także z psem przewodnikiem.
5. Kontakt z Urzędem Miejskim w Siechnicach
Kontakt z Urzędem Miejskim w Siechnicach możliwy jest przez:
- telefon: 71 78 60 930, faks: 71 78 60 907
- e-mail: biuro@umsiechnice.pl
- adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP:
/Siechnice/skrytka
/Siechnice/SkrytkaESP
- korespondencję pisemną na adres:
Urząd Miejski w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice - osobiste przyjście do urzędu w godzinach pracy urzędu.