Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984
z późn. zm.); - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.
z 2024 r. poz. 572); - Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 152);
- Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U.
z 2024 poz. 754); - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 2200) w związku z ustawą z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy- Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2022 poz. 1730 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 września 2022 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2022 poz. 1914);
- Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2023 r. poz. 2102).
Wymagane dokumenty w przypadku nauczycieli, którzy do dnia 31 sierpnia 2022 r. uzyskali stopień nauczyciela kontraktowego (wg dotychczasowych przepisów)
- Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego – załącznik nr 1;
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe (dyplomów, świadectw, suplementów do dyplomów) poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego wraz z uzasadnieniem poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Zaświadczenie dyrektora szkoły/placówki;
- Kopia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Kopia oceny dorobku zawodowego za okres stażu poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Poświadczona kopia odpisu aktu małżeństwa - w przypadku zmiany nazwiska.
Wymagane dokumenty w przypadku nauczycieli, którzy nie uzyskali stopnia nauczyciela kontraktowego (wg nowych przepisów)
- Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela
mianowanego - załącznik nr 2;
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe (dyplomów, świadectw, suplementów do dyplomów) poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Zaświadczenie dyrektora szkoły/placówki;
- Kopia karty oceny pracy zawierająca ocenę, o której mowa w art. 9b ust. 1 pkt 3 ustawy, poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Kopia pozytywnej opinii o przeprowadzonych zajęciach, o której mowa w art. 9fa ust. 8 ustawy, poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem;
- Poświadczona kopia odpisu aktu małżeństwa - w przypadku zmiany nazwiska.
Termin załatwienia sprawy:
- Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 30 czerwca danego roku Burmistrz Siechnic wydaje decyzję o nadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku;
- Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 31 października danego roku Burmistrz Siechnic wydaje decyzję o nadaniu lub o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.
Miejsce składania dokumentów:
Kancelaria Urzędu Miejskiego w Siechnicach (parter), ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- telefonicznie: 71/78 60 995
- elektronicznie: we@umsiechnice.pl