Dyrektor Grzegorz Salwa, tel.71/786 09 42, pok. 103
Do zadań Biura ds. Funduszy Zewnętrznych należy:
1) nadzór i koordynacja procesu pozyskiwania i rozliczania środków zewnętrznych ze szczególnym uwzględnieniem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej wraz z wyznaczeniem w porozumieniu z Burmistrzem personelu zaangażowanego do realizacji danego projektu;
2) przygotowanie koncepcji ewentualnych modyfikacji działalności inwestycyjnej Gminy, mających na celu zwiększenie szans pozyskania zewnętrznych środków finansowych;
3) przygotowywanie w porozumieniu z organami Gminy oraz organizacjami zewnętrznymi dokumentacji koniecznej do udziału w procedurach ubiegania się o dofinansowanie zewnętrzne;
4) nadzór nad składaniem wniosków o dofinansowanie z koniecznymi załącznikami;
5) nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z odpowiednimi instytucjami w czasie weryfikacji przez nie złożonej dokumentacji;
6) nadzór nad dokonywaniem wymaganych przez instytucje modyfikacji wniosków oraz aktualizacja dokumentacji;
7) przekazywanie informacji organom Gminy o przebiegu procedur związanych z ubieganiem się o pozyskanie środków zewnętrznych;
8) zarządzanie projektami w zakresie opracowywania i składania wniosków związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych;
9) opracowywanie i składanie innych dokumentów służących pozyskiwaniu środków zewnętrznych;
10) inicjowanie i wdrażanie współpracy partnerskiej w zakresie programów dotacyjnych;
11) realizacja projektów objętych dofinansowaniem ze środków zewnętrznych poprzez: monitorowanie projektów, sporządzanie niezbędnych sprawozdań, przygotowywanie wniosków o płatność, koordynację i kontrolę realizacji projektów w porozumieniu z właściwymi wydziałami oraz komórkami Urzędu;
12) przeprowadzanie promocji projektów ujętej w podpisanych umowach;
13) udział w procedurach kontrolnych realizowanych przez instytucje finansujące i zarządzające na terenie Gminy;
14) pomoc jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych oraz pomoc w przygotowywaniu odpowiednich wniosków w zakresie wyznaczonych programów dotacyjnych;
15) współpraca z WK przy ocenie wniosków o udzielanie dofinansowania na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków, bezodpływowych zbiorników na nieczystości ciekłe lub instalacji oczyszczalni ścieków w istniejących bezodpływowych zbiornikach na nieczystości ciekłe na terenie Gminy Siechnice;
16) archiwizowanie dokumentacji projektowej;
17) zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w ramach realizowanych zadań;
18) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności Biura;
19) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.