Dyrektor Ewa Bojarczak tel. 71 78 60 946, pok. 202
Do zadań Wydziału Dróg należy:
1) realizacja wniosków jednostek pomocniczych dotyczących funduszu sołeckiego oraz inicjatyw gospodarczych (lokalnych) z wydatków bieżących;
2) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, zlecaniem oraz nadzorem i rozliczeniem prac remontowych i utrzymaniem dróg gminnych należących do gminy;
3) opiniowanie, uzgadnianie dokumentacji projektowych w zakresie lokalizacji urządzeń infrastruktury w pasach drogowych dróg publicznych i wewnętrznych;
4) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pasach drogowych dróg publicznych i dróg wewnętrznych;
5) prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego na cele nie związane z gospodarką drogową i potrzebami ruchu drogowego oraz dotyczących umieszczania infrastruktury technicznej w pasie drogowym, a także lokalizacji zjazdów z dróg publicznych i organizacji obsługi komunikacyjnej nieruchomości;
6) prowadzenie spraw związanych z ewidencją dróg i mostów;
7) prowadzenie spraw związanych z zimowym utrzymaniem dróg;
8) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem, eksploatacją i remontami kanalizacji deszczowej na terenie Gminy;
9) opiniowanie wniosków o wydanie warunków wpięcia do kanalizacji sanitarnej oraz sieci wodociągowej;
10) opiniowanie i wydawanie warunków na odprowadzenie wód deszczowych;
11) przygotowanie, realizacja i nadzór nad prawidłową eksploatacją i remontami oświetlenia ulicznego;
12) udział w komisjach związanych z ustalaniem i szacowaniem strat powstałych w mieniu Gminy
lub w gospodarstwach domowych z terenu Gminy wynikających z nagłych zjawisk hydrologiczno-meteorologicznych lub innych zdarzeń losowych;
13) wydawanie uzgodnień o dostępie do drogi publicznej;
14) zatwierdzanie projektów technicznych budowy lub przebudowy istniejącego zjazdu z drogi gminnej;
15) opiniowanie projektów organizacji ruchu docelowego i tymczasowego podmiotów zewnętrznych;
16) opiniowanie projektów odbudowy nawierzchni;
17) wykonywanie przeglądów widoczności na przejazdach kolejowych;
18) wykonywanie przeglądów mostów;
19) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, zlecaniem, nadzorowaniem i rozliczaniem prac remontowych i bieżące utrzymanie obiektów mostowych;
20) wykonywanie i zatwierdzanie projektów organizacji ruchu docelowego i tymczasowego;
21) prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem poziomym i pionowym oraz elementami bezpieczeństwa ruchu drogowego, utrzymanie istniejącej i wprowadzanie nowej organizacji ruchu drogowego;
22) rozbudowa istniejących instalacji oświetleniowych;
23) powierzanie i nadzorowanie zadań powierzonych Siechnickiej Inwestycyjnej Spółce Komunalnej sp. z o.o.w ramach realizowanych zadań;
24) opiniowanie lokalizacji przystanków autobusowych komunikacji publicznej usytuowanych przy drogach gminnych;
25) współpraca i udział w ramach pracy międzywydziałowej Zespołu Uzgodnień Dokumentacji;
26) uczestniczenie w naradach koordynacyjnych w ramach współpracy z Powiatowym Zakładem Katastralnym we Wrocławiu w Starostwie Powiatu Wrocławskiego;
27) współpraca i współudział w pracach komisji odbiorowych dla zadań drogowo-mostowych realizowanych przez Wydział Inwestycyjny;
28) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem zieleni przydrożnej w pasie dróg gminnych poza obszarami miejskimi;
29) prowadzenie spraw związanych z usuwaniem pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych oraz takich , których stan wskazuje na to, że są nieużywane z pasów dróg gminnych;
30) opiniowanie i współpraca z innymi instytucjami zewnętrznymi w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
31) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i rozliczaniem zadań realizowanych przez Wydział pod względem finansowym, kontrola wydatków budżetowych;
32) współpraca ze spółkami komunalnymi Gminy w ramach realizowanych zadań;
33) zapewnienie właściwego i terminowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych
34) w ramach realizowanych zadań;
35) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z zakresu zadań Wydziału;
36) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.