Dyrektor Maciej Skwara, tel.71 786 09 92, pok. 302
Wydział Spraw Społecznych realizuje zadania związane ze współpracą z mieszkańcami Gminy, organizacjami pozarządowymi, jednostkami pomocniczymi, jednostkami oświatowymi, jednostkami gminnymi oraz innymi podmiotami gminnymi i pozagminnymi w zakresie sportu, rekreacji, turystyki, kultury, promocji oraz polityki zdrowotnej.
Do zadań Wydziału należy:
1) realizacja zadań Gminy w zakresie sportu, rekreacji i turystyki;
2) współpraca z Siechnicką Inwestycyjną Spółką Komunalną sp. z o.o. jako właścicielem lub podmiotem udostępniającym obiekty sportowe, rekreacyjne i turystyczne zlokalizowane na terenie Gminy w zakresie udostępniania obiektów na potrzeby mieszkańców, w tym między innymi klubom sportowym i stowarzyszeniom, osobom fizycznym oraz udostępniania obiektów turystom;
3) powierzanie i nadzorowanie zadań powierzonych Siechnickiej Inwestycyjnej Spółce Komunalnej
sp. z o.o.;
4) inicjowanie i współorganizowanie wydarzeń sportowych, rekreacyjnych oraz promujących turystykę
w Gminie;
5) prowadzenie zadań w zakresie współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi,
w szczególności:
a) udzielanie dotacji na realizację zadań publicznych,
b) nadzór i kontrola wykonywania zawartych z organizacjami umów na dotacje wraz
z zatwierdzaniem sprawozdań z ich realizacji,
c) inicjowanie i współorganizowanie spotkań oraz prowadzenie działań dotyczących podnoszenia jakości pracy organizacji pozarządowych w sferze zadań publicznych oraz pozyskiwania środków pozabudżetowych,
d) współpraca z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego;
6) realizacja zadań Gminy w zakresie promocji zdrowia, profilaktyki i opieki zdrowotnej;
7) udzielanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków;
8) kształtowanie polityki w zakresie promocji Gminy;
9) prowadzenie działań w celu prezentacji potencjału Gminy w kraju i za granicą;
10) współpraca z mediami;
11) współpraca z zagranicą w zakresie inicjowania i rozwijania kontaktów miast partnerskich;
12) planowanie, prowadzenie i współorganizacja działań z zakresu patriotyzmu, historii oraz wzmacniania lokalnej tożsamości;
13) prowadzenie działań mających na celu rozwój przedsiębiorczości na terenie Gminy;
14) promocja wśród mieszkańców wydarzeń z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR);
15) współpraca z Centrum Kultury w Siechnicach w zakresie opracowywania założeń programowych imprez i wydarzeń kulturalnych i ich promowanie;
16) współpraca z jednostkami pomocniczymi w zakresie organizacji wydarzeń oraz prawidłowego ich rozliczania ze środków pochodzących z funduszu sołeckiego;
17) współpraca w zakresie kultury, sportu i zdrowia;
18) redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Siechnice;
19) prowadzenie strony internetowej Gminy Siechnice oraz kanałów Gminy w internetowych serwisach społecznościowych;
20) organizowanie procesu planowania i przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy przy ścisłej współpracy i w porozumieniu z komórkami organizacyjnymi Urzędu odpowiedzialnymi merytorycznie za przedmiot konsultacji;
21) zapewnienie właściwego i terminowego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w ramach realizowanych zadań;
22) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z działalności Wydziału;
23) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza.