Dyrektor Marta Parusel, tel. 71 786 09 35, pok. 208
Do zadań Wydziału Komunalnego należy:
1) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, zlecaniem oraz nadzorem i rozliczaniem prac remontowych w obiektach kubaturowych należących do Gminy;
2) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, zlecaniem oraz nadzorem i rozliczaniem prac związanych z utrzymaniem w należytym stanie technicznym obiektów kubaturowych, placów zabaw, terenów rekreacyjnych oraz innych form małej architektury na terenach należących do Gminy;
3) gospodarka gminnym zasobem mieszkaniowym;
4) prowadzenie spraw związanych z dzierżawą terenów gminnych, gospodarką lokalami użytkowymi oraz z umieszczaniem tablic reklamowych;
5) prowadzenie spraw związanych z najmem lokali i dzierżawą terenów od podmiotów zewnętrznych na potrzeby Gminy;
6) prowadzenie spraw związanych z wynajmem obiektów świetlicowych na terenie Gminy;
7) prowadzenie spraw wynikających z działania Komisji Mieszkaniowej;
8) realizacja wniosków jednostek pomocniczych dotyczących funduszu sołeckiego oraz inicjatyw gospodarczych (lokalnych) z wydatków bieżących;
9) zarządzanie i utrzymanie w należytym stanie gminnych nieruchomości gruntowych niezabudowanych, za wyjątkiem: rowów melioracyjnych, dróg, placów, stawów i parków;
10) sprawozdawczość związana z podziałem gminy na aglomeracje wodno - ściekowe oraz prowadzenie ogółu spraw związanych z Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych;
11) przygotowanie, realizacja i nadzór nad prawidłową eksploatacją oraz remontami infrastruktury sieciowej w branży elektrycznej;
12) sprawdzanie pod względem merytorycznym i rozliczanie faktur za energię elektryczną;
13) podejmowanie działań w zakresie planowania energetycznego, oszczędzania energii, poprawy efektywności energetycznej i jakości powietrza w gminie oraz nadzór nad realizacją polityki energetycznej na obszarze gminy;
14) planowanie zadań przewozowych dla międzygminnej komunikacji zbiorowej, w tym zamawianie usług przewozowych oraz kontrola ich jakości;
15) wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych specjalnych osób w krajowym transporcie zbiorowym;
16) ustalanie zasad korzystania z przystanków usytuowanych przy drogach gminnych;
17) badanie i analiza popytu i podaży usług przewozowych;
18) kształtowanie polityki cenowej na usługi przewozowe;
19) opracowywanie planów rozwoju komunikacji zbiorowej oraz promocja komunikacji zbiorowej;
20) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem zadania kontroli dokumentów przewozowych osób lub bagażu środkami komunikacji zbiorowej międzygminnej, powierzonej Wydziałowi Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia;
21) prowadzenie całości spraw w zakresie utrzymania infrastruktury technicznej niezbędnej do funkcjnowania komunikacji zbiorowej;
22) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenach publicznych i gminnych oraz współdziałanie w tej dziedzinie z Biurem Związku Międzygminnego Ślęza - Oława;
23) współdziałanie z komórkami Urzędu w zakresie planowania, przygotowywania i realizacji inwestycji i remontów;
24) udział w komisjach związanych z ustalaniem i szacowaniem strat powstałych w mieniu Gminy lub w gospodarstwach domowych z terenu Gminy wynikających z nagłych zjawisk hydrologiczno - meteorologicznych lub innych zdarzeń losowych;
25) likwidacja dzikich wysypisk śmieci;
26) nadzór nad zarządzającym składowiskiem odpadów w okresie poeksploatacyjnym w Sulęcinie;
27) zarządzanie terenem w Sulęcinie w zakresie:
a) prowadzenia miejsca do składowania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych oraz takich, których stan wskazuje na to, że są używane,
b) prowadzenia magazynu na potrzebę realizacji zadań własnych Wydziału Komunalnego oraz innych wydziałów
c) ochrona terenu;
28) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, zlecaniem, nadzorowaniem i rozliczaniem prac remontowych i bieżące utrzymanie obiektów sportowych;
29) prowadzenie spraw związanych z planowaniem, zlecaniem, nadzorowaniem i rozliczaniem prac remontowych i bieżące utrzymanie instalacji elektrycznych, wodno - kanalizacyjnych i deszczowych w obiektach kubaturowych należących do Gminy;
30) nadzór nad węzłami cieplnymi w budynkach należących do Gminy;
31) zarządzanie cmentarzami komunalnymi;
32) zarządzanie i bieżąca konserwacja obiektu wielofunkcyjnego w Kotowicach;
33) prowadzenie spraw w zakresie użyczania podmiotom zewnętrznym obiektów sportowychi obiektów kubaturowych należących do Gminy niepowierzonych do zarządzania Siechnicekiej inwestycyjnej Spółce Komunalnej sp. z o.o.;
34) powierzanie i nadzorowanie zadań powierzonych Siechnickiej Inwestycyjnej Spółce Komunalnej sp. z o.o. w ramach realizowanych zadań;
35) utrzymanie, wymiana i montaż elementów infrastruktury placów, placów zabaw, ulic i terenów rekreacyjnych;
36) prowadzenie spraw związanych z najmem/dzierżawą/użyczeniem/powierzeniem lokali na potrzeby gminy od innych podmiotów;
37) opiniowanie i współpraca z innymi instytucjami zewnętrznymi w zakresie zadań realizowanych przez Wydział;
38) prowadzenie spraw związanych z planowaniem i rozliczaniem zadań realizowanych przez Wydział pod względem finansowym, kontrola wydatków budżetowych;
39) współpraca ze spółkami komunalnymi Gminy w ramach realizowanych zadań;
40) zapewnienie właściwego i terminowego obiegu dokumentów finansowo - księgowych w ramach realizowanych zadań;
41) sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z zakresu zadań Wydziału;
42) wykonywanie innych zadań wynikających z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza;