Dla uczennic - wówczas uczęszczających do klasy II c - to była podróż życia, spełnienie marzeń. Jak już informowaliśmy, w bieżącym roku pod koniec maja, po długotrwałych treningach i żmudnej nauce, co wymagało ogromnego zaangażowania oraz czasu, dziewczynki jako drużyna „Hedgehogs" poleciały do USA na XXV Światową Olimpiadę Kreatywności DESTINATION IMAGINATION (DI) w Kansas City.
Ich trenerka i opiekunka Agnieszka Haber, nauczycielka z siechnickiej podstawówki, uważa że zajęcie 25 miejsca w rywalizacji z drużynami całego świata jest znaczącym osiągnięciem najmłodszych uczestniczek tej imprezy. Ponadto miały one okazję poznać wielu nowych ludzi, różne kultury, doświadczyć dumy, że reprezentują Polskę i lokalną społeczność.
- Wraz z nowym rokiem szkolnym kontynuujemy projekt „nauki kreatywności” - opowiada Agnieszka Haber - Zajęcia odbywają się w klasie III c. W początkowej fazie w ramach trzech drużyn bierze w nich udział 20 uczniów, którzy wybierają wyzwania do realizacji. Prawdopodobnie w szkole byłoby jeszcze więcej chętnych, ale na razie kadrowo i organizacyjnie nie bylibyśmy w stanie sprostać zwiększonym oczekiwaniom. Wiadomo, że udział w programie przynosi naszym uczniom ogromne korzyści rozwijając ich kreatywność, umiejętności pracy zespołowej oraz pewność siebie. Mamy nadzieję, że uczniowie ponownie będą mogli wykazać się swoimi talentami i pasją, reprezentując najpierw naszą szkołę na kolejnej olimpiadzie krajowej.
Przypomnijmy, że na olimpiadę w USA dziewczynki z Siechnic przygotowały spektakl o zrealizowanym projekcie społecznym „Krok za Krokiem - Odkrywanie Naszego Regionu”. Jego celem było zachęcenie dzieci do spacerów i odkrywania piękna Gminy Siechnice. Publiczność dowiedziała się o wyprawach do wielu interesujących miejsc, takich jak Ratusz w Siechnicach, wieża widokowa w Utracie, Jezioro Dziewicze, alpakownia, rancho w Groblicach czy pomnik Lwa w Kotowicach. Przedstawienie zawierało także elementy fantastyczne – była nią historia o Krainie Drzewolandii, w której bohaterowie wyruszają na misję odnalezienia starożytnych artefaktów i połączenia ich mocy w „Zielonym Sercu Szkoły”. Cała opowieść niosła ze sobą ważne przesłanie: magia nie tkwi w artefaktach, lecz w sercach ludzi i ich gotowości do działania. Projekt „Krok za Krokiem…” dowodził, że dzieci mogą stać się motorem zmian społecznych w swojej lokalnej wspólnocie.