Jest nam ogromnie miło podzielić się efektami międzynarodowego projektu I❤HOLIDAY, którego założycielką była Pani Agnieszka Czekajło - wychowawczyni i nauczycielka języka angielskiego w Przedszkolu Układanka we współpracy z Panią Joanną Dybałą - nauczycielką języka angielskiego ze Szkoły Podstawowej nr 1 z Trzebnicy oraz Pani Katarína Pariľáková - nauczycielka języka angielskiego w Słowacji.
Projekt realizowany był na edukacyjnej platformie eTwinning, która tworzy społeczność szkół i przedszkoli w Europie. Dzięki tej platformie uczniowie i nauczyciele mają możliwość komunikowania się, współpracy oraz realizacji projektów edukacyjnych wraz z dziećmi. To kolejny międzynarodowy projekt realizowany w Przedszkolu Układanka. Poprzedni otrzymał Europejską Odznakę Jakości eTwinning, która jest prestiżową nagrodą, potwierdzającą jakość naszego projektu edukacyjnego na poziomie europejskim.
W projekcie I❤HOLIDAY brali udział uczniowie z grup zerówkowych - Kaczuszki i Żabki z Przedszkola Układanka w Świętej Katarzynie oraz uczniowie ze szkół i przedszkoli z: Turcji, Portugalii, Czarnogóry, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii oraz Szkoły Podstawowej nr 1 w Trzebnicy.
Celem projektu było lepsze poznanie własnego kraju, regionu i miejscowości oraz zachęcenie dzieci z innych krajów do odwiedzenia naszego miasta. Dzięki temu uczniowie mieli okazję zapoznać się z kulturą, tradycjami i ciekawymi miejscami, w których mieszkają rówieśnicy z innych krajów. Projekt był realizowany w oparciu o podejście zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego. Zadania zaprojektowane w projekcie były oparte na Taksonomii Blooma.
Projekt trwał od października 2021 r do czerwca 2022 r. W trakcie realizacji projektu dzieci miały do wykonania zadania, które zostały przygotowane przez nauczycielki zgodnie z zainteresowaniami oraz możliwościami językowymi oraz psychorozwojowymi dzieci. Do takich zadań należało:
- przedstawienie się,
- przygotowanie mapy z ulicami swojej wsi/miasta, na której miejsca są ponumerowane, ale nie pokazane. Każdy z partnerów przygotowywał filmik z instrukcjami wydawanymi przez dzieci na temat numerów miejsc na mapie, np. nr 1 - tam jest kino itd. Zadaniem partnerów projektowych było odnaleźć podane przez uczniów miejsca,
- projektowanie pocztówki ze swojej wsi/ miasta oraz wymiana pocztówek z dziećmi ze szkół partnerskich,
- wspólne śpiewanie piosenki I love the mountains,
- wakacyjny Escape Room - była to ekscytująca gra, w której gracze zespołowi (partnerzy projektu) wspólnie odkrywali wskazówki, rozwiązywali zagadki i wykonywali zadania według określonych zasad, aby wspólnie rozwijać się i osiągnąć cel.
Zadanie końcowe wykonane było podczas spotkania online z partnerami w ustalonym dniu, kiedy to dzieci odkryły hasło dzięki wspólnej pracy. Finalnym zadaniem było stworzenie reklamy, folderu lub plakatu zachęcającego do odwiedzenia miejsca w którym mieszkają dzieci.
Dzięki sytuacjom stworzonym w trakcie realizacji projektu dzieci mogły komunikować się w języku angielskim z partnerami w projekcie. Miały możliwość przyswajania języka obcego w sposób naturalny.
Dzieci, rodzice oraz wychowawcy grup Kaczuszki oraz Żabki byli bardzo zaangażowani w aktywności związane z projektem.
Projekt został zaplanowany we współpracy Agnieszki Czekajło - wychowawcy i nauczyciela języka angielskiego w Przedszkolu Publicznym Układanka, dr Barbary Muszyńskiej, która jest adiunktem w Dolnośląskiej Szkole Wyższej, badaczką zajmującą się kształceniem przedmiotowo-językowym oraz Joanny Dybały- wspaniałym pedagogiem i nauczycielem języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr. 1 w Trzebnicy. Dzięki wymianie wiedzy i doświadczeń oraz wspaniałej współpracy autorek projektu powstał artykuł w dwumiesięczniku The Teacher- opisujący międzynarodowy projekt I❤HOLIDAY pt. Module supported by the implementation of an eTwinning Project.
I ❤ HOLIDAY był wspaniałym projektem umożliwającym nawiązanie nowych znajomości. Przedszkolaki ze Świętej Katarzyny spotykały się online na zajęciach z języka angielskiego i wspólnie bawiły, jednocześnie ucząc się języka obcego. Efekty tego wspaniałego projektu zostaną zaprezentowane na Światowej Konferencji Zintegrowanego Kształcenia Przedmiotowo-Językowego World CLIL.