Szanowni Państwo,
w związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów ograniczającym działalność urzędów administracji publicznej z uwagi na utrzymujący się stan pandemii na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Mieszkańców, jak również pracowników Urzędu Miejskiego w Siechnicach, Burmistrz Siechnic od dnia 25.01.2022 r. do odwołania wprowadza ograniczenia związane z bezpośrednią obsługą interesantów oraz dostępem do budynku Urzędu Miejskiego w Siechnicach.
Interesanci obsługiwani będą za pośrednictwem:
1. Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ePUAP) - Adresy skrytek ePUAP Gminy Siechnice:
/Siechnice/skrytka
/Siechnice/SkrytkaESP
Szczegółową instrukcję zakładania konta na ePUAP znajdą Państwo pod adresem: http://epuap.gov.pl/wps/portal/E2_Pomoc
2. Telefonicznie - nr tel. (71) 786 09 01 - Pracownicy Urzędu - bezpośrednie numery telefonów
3. E-mailowo na adres: biuro@umsiechnice.pl
4. Skrzynki podawczej na korespondencję przekazywaną do Urzędu – skrzynka dostępna jest przed wejściem głównym do Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu. Każdy dokument przekazany poprzez skrzynkę podawczą musi posiadać adres e-mail i/lub numer telefonu kontaktowego, na który interesant otrzyma potwierdzenie o przyjęciu przesyłki.
Gdy załatwienie sprawy wymaga osobistej obecności w Urzędzie, obsługa interesantów co do zasady odbywa się na parterze budynku, pojedynczo, wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu wizyty z pracownikiem Urzędu.
W związku z zaplanowaną wizytą, interesant powinien przygotować poprawnie wypełniony wniosek (drukowanymi literami), mieć ze sobą ważny dokument tożsamości (dowód osobisty albo paszport) oraz w zależności od załatwianej sprawy komplet dokumentów ustawowo wymaganych do wglądu, potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej.
Interesant przebywający w Urzędzie zobowiązany jest do:
1. noszenia maseczki zakrywającej usta i nos nieprzerwanie od chwili wejścia do budynku, do momentu jego opuszczenia,
2. skorzystania na miejscu ze środka do dezynfekcji rąk,
3. zachowywania co najmniej 1,5 metrowego dystansu społecznego,
4. ograniczania przebywania w Urzędzie do niezbędnego minimum,
5. ograniczania rozmów w trakcie przebywania w Urzędzie (w tym także przy użyciu telefonu komórkowego),
6. w przypadku zaobserwowania niepokojących objawów chorobowych interesant może zostać poddany pomiarowi temperatury termometrem bezdotykowym.
Pracownik Urzędu przyjmuje Interesanta sprawnie, bez niepotrzebnego przedłużania kontaktu, mając na względzie bezpieczeństwo swoje i innych pracowników Urzędu. Po załatwieniu sprawy musi dopilnować, aby Interesant opuścił budynek.
Sprawy, które można załatwić bezpośrednio w ramach umówionych wizyt:
1. Urząd Stanu Cywilnego:
• zgłoszenia zgonu,
• zgłoszenia urodzenia dziecka,
• przyjęcia oświadczenia o uznaniu ojcostwa,
• przyjęcia oświadczenia rozwiedzionego małżonka o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
• podpisania dokumentów niezbędnych do zawarcia małżeństwa wyznaniowego.
2. Wydział Organizacyjno-Prawny, Spraw Obywatelskich i Nadzoru Właścicielskiego:
• rejestracja działalności gospodarczej,
• wniosek o wydanie dowodu osobistego oraz odbiór dowodu,
• w sprawach meldunkowych, w tym zameldowania cudzoziemców nieposiadających numeru PESEL.
UWAGA: Za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (ePUAP) załatwić sprawy mogą osoby posiadające kwalifikowany podpis elektroniczny lub profil zaufany w szczególności, w zakresie:
1) zameldowania na pobyt stały lub czasowy,
2) wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego,
3) zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu,
4) złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego dla dzieci do 12 roku życia,
5) zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
6) wniosek o udostępnienie danych z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców.
3. Zespół ds. Obiegu Dokumentów – Kancelaria:
• potwierdzenie profilu zaufanego.
Wnioski i formularze w wersji elektronicznej dotyczące meldunków, dowodów osobistych, rejestracji działalności gospodarczej, spraw załatwianych w Urzędzie Stanu Cywilnego, zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, nieruchomości, podatków, planowania przestrzennego, ochrony środowiska, dróg i transportu - dostępne są na stronie internetowej: https://siechnice.bip.gov.pl/ w zakładce PORADNIK INTERESANTA.
Wersja papierowa wniosków i formularzy dostępna jest przy wejściu głównym do budynku Urzędu.
Przy wnoszeniu na rzecz gminy należnych opłat należy korzystać wyłącznie z elektronicznych metod płatności na numer konta - Urząd Miejski w Siechnicach,
ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice
Dane banku: Bank Spółdzielczy w Oleśnicy Oddział w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 27B, 55-011 Siechnice
Nr konta bankowego: 89 9584 1092 2010 1000 0101 0004
Przepraszamy za utrudnienia i prosimy o przestrzeganie powyższych zasad.