W związku z zarządzeniem Wojewody Dolnośląskiego z dnia 15 kwietnia 2021 r. Nr 151 w sprawie powierzenia wykonywania zadań zleconych z zakresu rejestracji stanu cywilnego właściwych dla Urzędu Stanu Cywilnego w Czernicy i ewidencji ludności właściwych dla Urzędu Gminy Czernica, Urzędowi Stanu Cywilnego w Siechnicach oraz Urzędowi Miejskiemu w Siechnicach, mieszkańcy Gminy Czernica przyjmowani są w następujących sprawach:
1) rejestracja urodzeń,
2) rejestracja małżeństw,
3) rejestracja zgonów,
4) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
5) przyjmowanie wniosków o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru PESEL,
6) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z rejestru dowodów osobistych,
7) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o udostępnienie danych w trybie pełnej teletransmisji danych z rejestru dowodów osobistych,
8) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o udostępnienie danych w trybie ograniczonej teletransmisji danych z rejestru dowodów osobistych,
9) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
10) potwierdzanie profilu zaufanego,
Pozostałe sprawy, takie jak:
1) wydawanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego,
2) uznanie ojcostwa,
3) wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego
- można realizować w dowolnym urzędzie stanu cywilnego.
UWAGA:
Sprawy, które nie podlegają rozpatrzeniu z uwagi na brak dostępu przez Urząd Miejski w Siechnicach do rejestrów pozostających we właściwości Urzędu Gminy Czernica:
1) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania,
2) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o dopisanie do spisu wyborców,
3) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wpisanie do rejestru wyborców,
4) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców,
5) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o udostępnienie dokumentacji związanej z dowodem osobistym (z kopert dowodowych),
6) przyjmowanie zgłoszenia pobytu stałego i pobytu czasowego,
7) przyjmowanie zgłoszeń wymeldowania z miejsca pobytu stałego i z miejsca pobytu czasowego,
8) przyjmowanie wniosków o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu osoby w lokalu i zaświadczenia o braku meldunku pod wskazanym adresem,
9) przyjmowanie zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice RP trwającego dłużej niż 6 miesięcy,
10) przyjmowanie zgłoszenia wyjazdu poza granice RP.
11) przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wymeldowanie i zameldowanie.
Gdy załatwienie sprawy wymaga osobistej obecności w Urzędzie, obsługa interesantów odbywa się na parterze budynku, pojedynczo, wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu wizyty z pracownikiem Urzędu. W związku z zaplanowaną wizytą w Urzędzie należy mieć poprawnie wypełniony wniosek (drukowanymi literami), ważny dokument tożsamości (dowód osobisty albo paszport) oraz w zależności od załatwianej sprawy np. komplet dokumentów ustawowo wymaganych do wglądu, potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej. Interesant musi posiadać maskę zakrywającą usta i nos oraz na miejscu zdezynfekować dłonie.
Szczegółowe informacje dostępne są pod numerami telefonów:
1) Urząd Stanu Cywilnego – (71) 786 09 19;
2) Dowody osobiste i ewidencja ludności - (71) 786 09 20 lub (71) 786 09 91;
3) Ewidencja działalności gospodarczej - (71) 786 09 62 lub 71 786 09 18;
4) Potwierdzanie profilu zaufanego – (71) 786 09 30.