Od dnia 3 lipca 2023 roku Karty Parkingowe Mieszkańca (uprawniające osoby zameldowane na terenie gminy Siechnice do bezpłatnego korzystania z parkingów przy stadionie lekkoatletycznym i hali sportowej w Siechnicach) będą wydawane w formie fizycznych kart zbliżeniowych. Zmiana ta wprowadzona zostaje ze względu na sygnały płynące od mieszkańców, którzy miewali problemy z prawidłowym funkcjonowaniem systemu kamer sczytującego numery rejestracyjne i automatycznie otwierającym szlabany na parkingu przy stadionie. Teraz w przypadku problemu z odczytaniem przez kamery numeru rejestracyjnego karta zbliżeniowa umożliwi bezpłatny wjazd i wyjazd, bez konieczności wnoszenia reklamacji.
WAŻNE! Parkując na parkingu przy hali sportowej oraz przy stadionie lekkoatletycznym w dalszym ciągu należy umieścić kartę w widocznym miejscu za przednią szybą samochodu!
Koszt wydania karty wynosi 20 złotych. Karta będzie ważna przez 24 miesiące od dnia wydania, po upływie których automatycznie utraci ważność (do tej pory karty wydawane były na dany rok kalendarzowy). Data ważności jest umieszczona na karcie, tak aby w łatwy sposób można było sprawdzić, czy w dalszym ciągu uprawnia ona do bezpłatnego wjazdu na oba parkingi. Po upływie ważności karty koniecznym będzie ponowne złożenie wniosku o jej wydanie. Karta wydawana jest na konkretny numer rejestracyjny samochodu.
WAŻNE! Wszystkie karty parkingowe wydane w latach 2020 – 2023 (przed dniem 3 lipca 2023 r.) zachowują ważność do końca tegorocznego sezonu kąpielowego, czyli do 31 sierpnia 2023 r. włącznie. Po tym dniu, aby bezpłatnie korzystać z parkingów koniecznym będzie wyrobienie nowej karty zbliżeniowej. Od 1 września w systemie pozostaną wyłącznie karty (oraz numery rejestracyjne samochodów) wydane po 3 lipca 2023 r.
Jak złożyć wniosek o wydanie karty?
Zasady składania wniosku o wydanie karty pozostają bez zmian. Wypełniony wniosek (wzór dostępny w załączeniu) można złożyć trzema drogami:
- emailem na adres karta@umsiechnice.pl (zdjęcie lub skan obu stron wypełnionego i podpisanego wniosku wraz potwierdzeniem dokonania opłaty),
- poprzez Elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej ePUAP (zdjęcie lub skan obu stron wypełnionego i podpisanego wniosku wraz potwierdzeniem dokonania opłaty),
- osobiście (lub pocztą tradycyjną) w kancelarii Urzędu Miejskiego w Siechnicach.
WAŻNE! Do wniosku należy dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty za wydanie karty. Opłaty należy wnosić przelewem na konto Siechnickiej Inwestycyjnej Spółki Komunalnej Sp. z o.o. o numerze: 41 1020 5226 0000 6602 0803 7824, w tytule przelewu wpisując „Opłata za wydanie Karty Parkingowej Mieszkańca” oraz imię i nazwisko osoby wnioskującej o wydanie karty. Przy odbiorze karty należy okazać dowód rejestracyjny samochodu, dla którego jest ona wydawana.
O wydanie karty może wnioskować każda osoba będąca właścicielem samochodu, która:
- jest zameldowana na terenie Gminy Siechnice
lub/i
- jest wpisana do stałego rejestru wyborców na terenie Gminy Siechnice
Więcej informacji na temat tegorocznego sezonu kąpielowego na "Błękitnej Lagunie" znajdą Państwo TUTAJ.
Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Aby być na bieżąco z informacjami z terenu gminy Siechnice, zachęcamy do subskrypcji naszego newslettera - rejestracja pod linkiem https://www.siechnice.gmina.pl/newsletter.html