W ostatni piątek Gmina Siechnice podpisała umowę z Zespołem Opieki Zdrowotnej w Świętej Katarzynie. Dzięki dotacji z budżetu gminnego w kwocie 40.000 zł możliwa będzie realizacja zadania: "Uruchomienie Call-Center celem polepszenia jakości obsługi pacjentów w zakresie ułatwienia rejestracji do lekarzy oraz bieżącej koordynacji udzielanych świadczeń zdrowotnych”.
Jest to spełnienie postulatów mieszkańców zgłaszających problemy z dodzwonieniem się do ośrodków zdrowia w Świętej Katarzynie i Siechnicach. Tak jak informowałem w moich wcześniejszych komunikatach (tutaj… i tutaj…) ściśle współpracuję z Dyrektorem ZOZ Andrzejem Martynowem, aby usprawnić obsługę pacjentów. Informuję, że „call-center” ma obsługiwać pacjentów obu ośrodków zdrowia. Szczególnie teraz podczas pandemii widzimy, że dofinansowanie infrastruktury teleinformatycznej ZOZ w Świętej Katarzynie (dotowanej przez gminę również w ostatnich latach) ma istotne znaczenie dla pracy ośrodka w trudnych warunkach epidemii.
Przypomnę, że podpisanie umowy na utworzenie „call-center” było możliwe dzięki poparciu mojego wniosku na sesji w dniu 10 grudnia br. przez większość Radnych Rady Miejskiej w Siechnicach. Dziękuję tym Radnym, którzy poparli wdrożenie rozwiązań teleinformatycznych, które mają na celu ułatwienie w rejestracji pacjentów do naszych ośrodków zdrowia.
Przy okazji tego komunikatu chciałbym życzyć wszystkim pracownikom ZOZ w Świętej Katarzynie zdrowia i wytrwałości. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia również tym pracownikom ośrodka zdrowia w Siechnicach, u których w ostatnich dniach wykryto COVID-19. W związku z zaistniałą sytuacją, która ma wpływ na działalność ośrodka, proszę mieszkańców o wyrozumiałość.
Milan Ušák
Burmistrz Siechnic