Firmy BOLT SERVICES PL Sp. z o. o. oraz TIER MOBILITY Poland Sp. z o. o. oferują mieszkańcom gminy Siechnice e-hulajnogi zgodne z odpowiednimi wymogami prawnymi oraz przyjętymi normami polskimi i europejskimi.
E-hulajnogi oferowane przez Spółki są wyposażone w:
- podwójne hamulce gwarantujące bezpieczeństwo użytkowników i pieszych;
- widoczny dla użytkownika prędkościomierz, aby użytkownik miał możliwość dostosowania prędkości jazdy do obowiązujących przepisów;
- stałe ograniczenie prędkości do 20 km/h w obszarze Gmina;
- wagę hulajnogi poniżej 30 kg zgodnie z polskim prawem.
Firmy zobowiązane są do:
- codziennego przeprowadzania konserwacji i kontroli jakości swojej floty;
- samodzielnego zarządzania flotą lub posiadania lokalnego partnera kontrolującego operacje na terenie miasta;
- udostępnienia Gminie oraz użytkownikom wsparcia e-mailowego na adresach: poland@bolt.eu, support@tier.app, w głównych godzinach działania usługi, tj. od 8:00 do 20:00 codziennie, celem zgłaszania bieżących kwestii związanych z usługą oferowaną przez Spółki;
- edukowania swoich użytkowników w zakresie prawidłowego parkowania e-hulajnóg oraz unikania pozostawiania e-hulajnóg w miejscach do tego nieprzeznaczonych/niewyznaczonych. Linki do stron edukujących: BOLT i TIER
- zalecania użytkownikom noszenia kasków, dostosowania się do obowiązujących przepisów ruchu drogowego oraz poszanowania pieszych i rowerzystów;
- posiadania technologii geofencingu (wirtualna granica rzeczywistego obszaru), która umożliwi Spółce ograniczanie i włączanie stref parkowania i stref zakazu parkowania w aplikacji oraz monitorowania czy użytkownicy tam parkują, a tym samym:
- wdrożenia obszarów zakazu parkowania oraz ograniczonej prędkości uzgodnionych z Gminą;
- wyraźnego oznaczenia w aplikacji preferowanych miejsc postojowych oraz obszarów o ograniczonej prędkości i zakazu parkowania.
- bieżącego monitorowania swojej floty e-hulajnóg w celu jak najszybszego usunięcia z dróg i terenów uszkodzonych lub wadliwych e-hulajnóg;
- bieżącego usuwania wszelkich e-hulajnóg np. utrudniających ruch, stwarzających zagrożenie, uszkodzonych, nieprawidłowo zaparkowanych oraz usuwania urządzeń w ciągu 2 godzin od zgłoszenia na numer telefonu Podwykonawcy pracującego dla Operatora, codziennie w godzinach: 8:00-20:00;
- ubezpieczenia w Polsce swojej floty – ubezpieczenie OC dla wszystkich e-hulajnóg, z którego w przypadku szkody Spółka pokryje koszty odszkodowania dla poszkodowanego;
- obsługi danych użytkowników zgodnie z przepisami prawa, a w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych (RODO).
Dziękujemy za przeczytanie tego artykułu. Aby być na bieżąco z informacjami z terenu gminy Siechnice, zachęcamy do subskrypcji naszego newslettera - rejestracja pod linkiem https://www.siechnice.gmina.pl/newsletter.html