Postępowanie rekrutacyjne odbędzie się zgodnie z terminami określonymi w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 2 do Zarządzenia Burmistrza Siechnic nr 7/2024 z dnia 18 stycznia 2024 r.
„Rekrutacja odbywa się przy pomocy systemu elektronicznego „Nabór” poprzez stronę internetową: http://nabor.pcss.pl/siechnice”
UWAGA!
Dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły podstawowej będą przyjmowane do klas pierwszych na podstawie zgłoszeń rodziców złożonych w dniach 21.02.2024 r. do 29.02.2024 r.
Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych szkół podstawowych |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1. |
Rejestracja w systemie wniosków w szkole pierwszego wyboru podpisanych wniosków o przyjęcie wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów rekrutacyjnych. |
od 1.03.2024 r. |
od 1.07.2024 r. od godz. 9:00 do godz. 15:00 |
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów rekrutacyjnych. |
od 18.03.2024 r. |
od 8.07.2024 r. |
3. |
Opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych |
2.04.2024 r. |
22.07.2024 r. |
4. |
Złożenie przez rodzica potwierdzenia woli zapisu dziecka do szkoły, w której dziecko zostało zakwalifikowane. |
od 2.04.2024 r. 11.04.2024 r. |
od 22.07.2024 r. do godz. 15:00 |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych. |
12.04.2024 r. do godz.15:00 |
29.07.2024 r. do godz.15:00 |
6. |
Składanie wniosków do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia. |
od 15.04.2024 r. |
od 30.07.2024 r. |
7. |
Przygotowywanie i wydanie przez komisję uzasadnienia odmowy przyjęcia. |
do 3 dni od daty złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 3 dni od daty złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
8. |
Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia. |
do 3 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 3 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia |
9. |
Rozstrzygnięcie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia. |
do 3 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
do 3 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
10. |
Opublikowanie w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc. |
1.07.2024 r. |
31.08.2024 r. |
Kandydaci spoza obwodu przyjmowani są na podstawie kryteriów określonych w Uchwale Rady Miejskiej w Siechnicach z dnia 21 lutego 2019 r. nr VI/55/19 ze zm.
KRYTERIUM |
LICZBA PUNKTÓW |
SPOSÓB POTWIERDZENIA |
Kandydat jest mieszkańcem Gminy Siechnice |
100 pkt |
Oświadczenie sporządzone według wzoru. |
Przynajmniej jeden z rodziców kandydata lub rodzic samotnie wychowujący kandydata złożył roczne zeznanie podatkowe PIT, za rok poprzedzający rok, w którym odbywa się rekrutacja, w Pierwszym Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu a w przypadku osób prowadzących gospodarstwo rolne – płaci podatek rolny na rzecz Gminy Siechnice.
|
80 pkt |
Kopia pierwszej strony zeznania podatkowego opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, |
Zgłoszenie do tej samej szkoły w roku, |
60 pkt |
Brak wymaganych dokumentów, spełnianie przez dziecko kryterium potwierdza na wniosku dyrektor szkoły podstawowej do której odbywa się rekrutacja. |
Kandydat umieszczony jest w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo – wychowawczej. |
20 pkt |
Dokument potwierdzający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia i systemie pieczy zastępczej. |
Do klas pierwszych szkół podstawowych przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze Gminy Siechnice. Na potrzeby rekrutacji przyjmuje się, że zamieszkanie to:
a) zamieszkanie potwierdzone zameldowaniem stałym,
b) zamieszkanie potwierdzone zameldowaniem czasowym
Zgodnie z art. 24 ustawy o ewidencji ludności (tj. Dz. U. z 2022 poz. 1191) „Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie”