Siechnice mogą pochwalić się własną terenową grą mobilną. To efekt współpracy Zespołu Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A. należącego do PGE Energia Ciepła z Grupy PGE oraz Centrum Kultury w Siechnicach.
Nie wiadomo kiedy i dlaczego w Siechnicach pojawił się detektyw z psem o dziwnym imieniu „Kaloryfer”. Czy pomożesz im w rozwikłaniu zagadki tajemniczego przedmiotu?
Premiera mobilnej gry terenowej „Kaloryfer” odbyła się 17 października br. Poszczególne zadania prowadzą uczestników gry przez interesujące zakątki Siechnic, uchylając rąbka historii tej miejscowości. W scenariuszu uwzględnione zostały wątki będące efektem warsztatów projektowania gier mobilnych, w które zaangażowana była siechnicka młodzież. W poszukiwania może włączyć się każdy, kto za pomocą telefonu komórkowego zeskanuje kod QR gry.
- W grze nie mogło zabraknąć Elektrociepłowni Czechnica, która z Siechnicami związana jest od ponad 120 lat – wyjaśnia Andrzej Jedut, prezes zarządu KOGENERACJI. - Cieszymy się, że nasza spółka wzięła udział w realizacji tego przedsięwzięcia. To ukłon w stronę naszej historii, ale i początek nowego rozdziału, związanego z budową elektrociepłowni zasilanej niskoemisyjnym gazem, której inauguracja odbyła się w Siechnicach kilka tygodni temu – dodaje.
Trasa gry rozpoczyna się przy bramie głównej Elektrociepłowni Czechnica, prowadzi ulicami Siechnic i kończy się w siechnickim Centrum Kultury. Nie brakuje też elementów edukacyjnych - gracze dowiadują się między innymi, co to jest niska emisja, jakie są korzyści produkowania ciepła i energii elektrycznej w skojarzeniu oraz poznają sposoby na bardziej efektywne ogrzewanie mieszkania.
Premiera gry spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony mieszkańców – tego dnia łącznie 200 osób podjęło się rozwikłania zagadki tajemniczego przedmiotu.
Anna Łepecka, dyrektor Centrum Kultury, podkreśla: - Premiera mobilnej gry terenowej, która odbyła się na terenie Siechnic, wzbudziła wielkie zainteresowanie wśród mieszkańców. Była okazją do zabawy, ale również do integracji lokalnej społeczności. Frekwencja przekroczyła nasze oczekiwania, pokazując że otwarcie się na nowe technologie może sprawić dużo radości dzieciom jak i dorosłym. Cieszymy się, że mogliśmy przyczynić się do tej niecodziennej propozycji spędzenia aktywnego czasu na świeżym powietrzu – dodaje Anna Łepecka.
Gra będzie dostępna na aplikacji przez rok, do października 2022 r. Prócz wersji „spacerowej”, istnieje również do pobrania aplikacja, dzięki której w grę można zagrać nie wychodząc z domu. Zapraszamy do wspólnej zabawy.
Kaloryfer: wersja "flow" - dostęna z każdego miejsca.
Kaloryfer: wersja "spacerowa" z gps.