Od 1 lipca każdy właściciel nieruchomości lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację
Istnieją dwa formularze deklaracji:
1) formularz A dotyczy budynków i lokali mieszkalnych,
2) formularz B dotyczy budynków i lokali niemieszkalnych.
Druk deklaracji można pobrać w Urzędzie Miejskim w Siechnicach przy ul. Jana Pawła II 12, dostępny jest również w załączniku oraz na stronie https://zone.gunb.gov.pl/ w zakładce „do pobrania”.
Deklarację można złożyć przez internet. Warunkiem tej formy złożenia jest posiadanie Profilu Zaufanego, bankowości elektronicznej, e-dowodu, osobiście lub za pomocą poczty tradycyjnej, w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Siechnicach przy ul. Jana Pawła II 12.
Na wysłanie deklaracji jest 12 miesięcy w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych przed 1 lipca 2021 r. i 14 dni w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r.