Szanowni Państwo,
prezentując po raz trzeci Raport o Stanie Gminy Siechnice, pragnę poddać Państwa ocenie efekty najważniejszych działań naszego samorządu w minionym roku 2020.
Raport będzie przedmiotem debaty na sesji Rady Miejskiej w Siechnicach w dniu 24 czerwca 2021 roku.
To dopiero trzeci Raport o Stanie Gminy Siechnice, przygotowywany po wprowadzeniu obowiązku ustawowego. Zachęcam wszystkich mieszkańców Naszej Gminy nie tylko do: zapoznania się z jego treścią, zadawania pytań oraz udziału w sesji i debacie nad stanem gminy. Zapraszam również do zgłaszania uwag co do zakresu, treści i sposobu prezentacji informacji w raporcie. Będą one bardzo cennymi wskazówkami dla opracowywania kolejnych raportów i wprowadzania nowych sposobów jego prezentowania, dostosowanych do Państwa potrzeb.
Raport o stanie Gminy Siechnice za rok 2020 jest dokumentem przedkładanym Radzie Miejskiej oraz prezentowanym Mieszkańcom Gminy Siechnice, którzy na mocy ustawy o samorządzie gminnym mogą jednoosobowo zabierać głos w debacie przeprowadzanej nad Raportem, po złożeniu do Przewodniczącego Rady pisemnego zgłoszenia popartego podpisami co najmniej 50 osób.
Wersję papierową Raportu Mieszkańcy Gminy mogą przeglądać w Biurze Rady Miejskiej w Siechnicach (Urząd Miejski w Siechnicach, piętro III, pokój Nr 309) z uwzględnieniem następujących zasad bezpieczeństwa:
- interesanci przebywający w budynku Urzędu muszą zakrywać usta i nos nieprzerwanie od chwili wejścia do budynku, do momentu jego opuszczenia;
- interesanci muszą zachowywać dystans społeczny i korzystać ze środków do dezynfekcji rąk;
- w przypadku zaobserwowania niepokojących objawów chorobowych interesant może zostać poddany pomiarowi temperatury termometrem bezdotykowym;
- w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu biurowym może przebywać tylko 1 interesant;
- zaleca się wcześniejsze umówienie wizyt w Urzędzie na nr tel. 71 786 09 01 lub 71 786 09 17.
Mieszkańców zainteresowanych wzięciem udziału w debacie nad Raportem z prawem zabierania głosu, zapraszam do składania swoich zgłoszeń do Przewodniczącego Rady Miejskiej za pośrednictwem Biura Rady Miejskiej, najpóźniej w terminie do dnia 23 czerwca 2021 roku. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15.
W załącznikach zamieszczony jest wzór zgłoszenia udziału w debacie nad Raportem oraz wzór listy mieszkańców popierających udział w debacie.
Udział w debacie nad Raportem z prawem zabierania głosu podczas sesji Rady Miejskiej może nastąpić przy uwzględnieniu następujących zasad bezpieczeństwa:
- należy zakrywać usta i nos nieprzerwanie od chwili wejścia do budynku,
do momentu jego opuszczenia, zachowywać dystans społeczny i korzystać ze środków do dezynfekcji rąk; - debata odbędzie się za pośrednictwem programu e-Sesja oraz Microsoft Teams; w przypadku zaobserwowania niepokojących objawów chorobowych interesant może zostać poddany pomiarowi temperatury termometrem bezdotykowym
- mieszkańcom będzie udzielony głos według kolejności otrzymanych zgłoszeń.
Osoba zainteresowana zdalnym wzięciem udziału w dyskusji na sesji Rady Miejskiej zobowiązana jest do dnia 23 czerwca 2021 r. zgłosić swój udział na adres: radamiejska@umsiechnice.pl przesyłając skan wypełnionego zgłoszenia udziału w debacie oraz skan listy mieszkańców popierających udział w debacie. W zgłoszeniu należy podać adres e-mailowy, na który w dniu sesji zostanie wysłane zaproszenie do udziału w posiedzeniu poprzez aplikację Teams.
Z wyrazami szacunku
Burmistrz Siechnic
Milan Ušák