Zasady oraz terminy rekrutacji dzieci do klas I pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Siechnice (rok szkolny 2021/2022)
Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Siechnice w roku szkolnym 2021/2022:
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin w postępowaniu uzupełniającym |
1 |
2 |
3 |
4 |
Postępowanie rekrutacyjne do klas pierwszych szkół podstawowych |
|||
1. |
Rejestracja w systemie wniosków o przyjęcie i składanie w szkole pierwszego wyboru podpisanych wniosków o przyjęcie wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów rekrutacyjnych |
6.04.2021 – 14.04.2021 |
01.07.2021 – 09.07.2021 |
2. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów rekrutacyjnych |
15.04.2021 – 29.04.2021 |
12.07.2021 – 22.07.2021 |
3. |
Opublikowanie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych |
30.04.2021 |
23.07.2021 |
4. |
Złożenie przez rodzica potwierdzenia woli zapisu dziecka do szkoły, w której zostało zakwalifikowane |
04.05.2021 – 07.05.2021 |
25.07.2021 – 28.07.2021 |
5. |
Podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych |
10.05.2021 |
29.07.2021 |
6. |
Składanie wniosków do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
10.05.2021 – 18.05.2021 |
29.07.2021 – 06.08.2021 |
7. |
Przygotowywanie i wydanie przez komisję uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 5 dni od daty złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 5 dni od daty złożenia wniosku o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia |
8. |
Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia |
do 7 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia |
do 7 dni od terminu otrzymania pisemnego uzasadnienia odmowy przyjęcia |
9. |
Rozstrzygnięcie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia |
do 7 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
do 7 dni od dnia złożenia do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej |
10. |
Przesłanie przez dyrektora do JST listy dzieci nieprzyjętych |
do 15.05.2021 |
- |
11. |
Opublikowanie w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc |
01.07.2021 |
31.08.2021 |
UWAGA:
Dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły podstawowej będą przyjmowane do klas pierwszych na podstawie zgłoszeń rodziców złożonych w dniach 25.03.2021 – 31.03.2021r.
Rekrutacja odbywa się drogą elektroniczną poprzez stronę internetową: http://nabor.pcss.pl/siechnice (należy wybrać „szkoła”), na której będą dostępne szczegółowe informacje o naborze, dokumenty oraz wzory formularzy.
Kandydaci przyjmowani są na podstawie kryteriów określonych w Uchwale nr VI/55/19 Rady Miejskiej w Siechnicach z dnia 21 lutego 2019r.
KRYTERIUM |
LICZBA PUNKTÓW |
SPOSÓB POTWIERDZENIA |
Kandydat jest mieszkańcem Gminy Siechnice* |
100 pkt |
Oświadczenie sporządzone według wzoru. |
Przynajmniej jeden z rodziców kandydata lub rodzic samotnie wychowujący kandydata złożył roczne zeznanie podatkowe PIT, za rok poprzedzający rok w którym odbywa się rekrutacja, w Pierwszym Urzędzie Skarbowym we Wrocławiu a w przypadku osób prowadzących gospodarstwo rolne – płaci podatek rolny na rzecz Gminy Siechnice
|
80 pkt |
Kopia pierwszej strony zeznania podatkowego opatrzonego prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie za rok poprzedzający rok, w którym odbywa się rekrutacja lub urzędowe poświadczenie odbioru wydane przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO), a w przypadku rodzica będącego rolnikiem oświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu podatku rolnego na rzecz Gminy Siechnice |
Zgłoszenie do tej samej szkoły w roku, w którym odbywa się rekrutacja dwojga lub więcej dzieci lub zgłoszenie dziecka posiadającego rodzeństwo uczęszczające do szkoły, do której zgłaszane jest dziecko. Nie dotyczy kandydata, którego rodzeństwo kończy edukację w szkole w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, na który odbywa się rekrutacja. |
60 pkt |
Brak wymaganych dokumentów, spełnianie przez dziecko kryterium potwierdza na wniosku dyrektor szkoły podstawowej do której odbywa się rekrutacja. |
Kandydat umieszczony jest w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka lub placówce opiekuńczo – wychowawczej. |
20 pkt |
Dokument potwierdzający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. |
Do klas pierwszych szkół podstawowych przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze Gminy Siechnice. Na potrzeby rekrutacji przyjmuje się, że zamieszkanie to:
a) zamieszkanie potwierdzone zameldowaniem stałym,
b) zamieszkanie potwierdzone zameldowaniem czasowym
Zgodnie z art. 24 ustawy o ewidencji ludności (tj. Dz. U. z 2019 poz. 1397) „Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany wykonywać obowiązek meldunkowy określony w ustawie”