Burmistrz Siechnic informuje, że zgodnie z uchwałą nr 125/2013 Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013 r. w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2013 r. „Wyprawka szkolna” oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych (Dz. U. z 17 lipca 2013r. poz. 818) - dofinansowanie w roku szkolnym 2013/2014 przysługuje:
1. uczniom klas I szkoły podstawowej pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust.1 ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 992 z poźn. zmianami), czyli 539,00 zł netto;
2. uczniom klas III i V szkoły podstawowej pochodzących z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art.8 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U.z 2013r. poz. 182 z późn. zmianami), czyli 456,00 zł. netto na osobę w rodzinie;
3. uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających kryterium dochodowego, o którym mowa w art.8 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej, w przypadkach określonych w art.7 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej, na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń. Liczba uczniów, którym zostanie udzielona pomoc w tym trybie nie może przekroczyć w danej gminie 5 % ogólnej liczby uczniów klas I-III i V szkół podstawowych;
4. uczniom :
1) słabowidzącym,
2) niesłyszącym,
3) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
4) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
5) uczniom z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona w pkc. 1- 4
- posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art.71b ust.3 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, uczęszczający w roku szkolnym 2013/2014 do szkół podstawowych i gimnazjów.
Wnioski można składać do 06 września 2013r. w sekretariacie szkoły, do której uczeń uczęszcza.
Wniosek mogą złożyć:
- rodzice,
- opiekun prawny,
- rodzina zastępcza,
- za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych wniosek może złożyć:
nauczyciel, pracownik socjalny lub inna osoba.
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o dofinansowanie.
2. Zaświadczenie o wysokości dochodów; w uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia może być dołączone oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku przekroczenia dochodów należy dołączyć uzasadnienie.
3. W przypadku korzystania przez rodzinę ucznia ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego – można przedłożyć zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego.
4. Kserokopia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego – w przypadku uczniów posiadających orzeczenie.
5. Dowody zakupu podręczników lub materiałów dydaktycznych ( faktura, rachunek, paragon ) .W przypadku zbiorowego zakupu podręczników, należy okazać dowód / potwierdzenie zakupu.
Maksymalne kwoty dofinansowania określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 lipca 2013r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów dydaktycznych ( Dz. U. z 17 lipca 2013r. poz. 818).
Irena Nowicka
Jednostka Obsługi Szkół