Schemat działania sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi krajowej DK94 z ul. Kolejową/ul. Św. Katarzyny
Poniedziałek, 07.10.2024Data publikacji, Poniedziałek, 07.10.2024,Maciej SkwaraAutor, Maciej Skwara,2549Ilość wyświetleń, 2549
Archiwum
Informujemy, że na skrzyżowaniu drogi krajowej DK94 z ul. Kolejową i ul. Św. Katarzyny została zamontowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nowoczesna sygnalizacja świetlna. System ten wyposażony jest w detektory pojazdów, które działają na zasadzie pętli indukcyjnych zatopionych w nawierzchni jezdni.
Jak działa system detekcji pojazdów?
Pętle indukcyjne zamontowane w nawierzchni jezdni wykrywają pojazdy dojeżdżające do skrzyżowania. Gdy pojazd przejeżdża przez taką pętlę, zakłóca ona pole magnetyczne, co skutkuje spadkiem indukcyjności pętli. Ten spadek jest sygnałem dla kontrolera ruchu (sterownika sygnalizacji świetlnej), że na danym pasie znajduje się pojazd.
Jeżeli dany pas ruchu jest wolny, sygnalizator nadaje światło czerwone, co pozwala na wydłużenie sygnału zielonego dla innych kierunków ruchu. Aby włączyło się zielone światło, samochód musi najechać na około 2-metrowe pole indukcyjne, najczęściej zlokalizowane przed białą linia warunkowego zatrzymania (rys. pętli indukcyjnej poniżej). Jeśli pojazd zatrzyma się przed tym polem, system detekcji nie zadziała i nadal będzie nadawał światło czerwone.
Dodatkowo informujemy, że zarządcą przedmiotowego skrzyżowania jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu. Wszelkie wnioski i skargi należy kierować na adres: ul. Powstańców Śląskich 186, 53-139 Wrocław.