Z dniem 1 stycznia 2012 roku weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.). Od dnia 1 stycznia 2012 r. gminy mają 18 miesięcy na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi. Nowy system gospodarki odpadami zacznie funkcjonować od 1 lipca 2013 roku.
Podstawowe cele wprowadzenia nowych rozwiązań są następujące:
1. wprowadzenie systemu gospodarowania;
2. prowadzenie selektywnego zbioru odpadów;
3. zmniejszenie ilości odpadów, w tym ulegających biodegradacji;
4. zwiększenie liczby nowoczesnych instalacji do odzysku, służących m. in. recyklingowi czy odnawianiu.
Gmina w drodze przetargu wyłoni przedsiębiorcę, który będzie odbierał odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Przedsiębiorca ten obowiązany będzie do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Rejestr, o którym mowa prowadzony będzie przez Burmistrza Siechnic właściwego ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Rejestr prowadzony będzie w postaci bazy danych zapisanej na informatycznych nośnikach danych.
W rejestrze zawarte będą następujące informacje:
1) firma, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3) numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
4) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;
5) numer rejestrowy.
Wpis do rejestru będzie można uzyskać na podstawie pisemnego wniosku przedsiębiorcy.
Bliższe informacje na temat zmian do ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach można uzyskać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Żernicka 17 55-010 Święta Katarzyna, lub pod nr tel. 71 391 91 35.
W załącznikach (po lewej stronie na górze) przedstawiam wzór rejestru działalności regulowanej i wzór wniosku o wpis do rejestru do pobrania.