W przyszłym roku Siechnice będą obchodziły jubileusz 20-lecia nadania praw miejskich. Jednym z ważnych punktów roku jubileuszowego będzie wydanie albumu fotograficznego poświęconego przeszłości i teraźniejszości gminy Siechnice.
W związku z planowanym wydaniem albumu Burmistrz Siechnic ogłasza akcję, której celem jest próba „przywołania” bogatej historii miasta Siechnice zapisanej na fotografiach. Te wartościowe pamiątki, zgromadzone w domowych albumach, ale też od wielu lat coraz częściej zapisane na płytach CD lub kartach pamięci, schowane są w szufladach naszych mebli i z czasem zapominane.
Zdjęcia te są jednak nieocenionymi dokumentami ukazującymi wydarzenia z życia społecznego, kulturalnego, sportowego i rodzinnego lokalnej społeczności. Pokazują nam, że zmiany, które zaszły w Siechnicach przez ostatnie kilkadziesiąt lat są diametralne i zmieniły nasze miasto nie do poznania.
Swoje zdjęcia do akcji może zgłosić każdy. O wykorzystaniu danego zdjęcia w albumie nie zadecyduje wiek fotografa czy rodzaj sprzętu jakim wykonano zdjęcie. Liczyć będą się natomiast pomysł, unikatowość i walory artystyczne zdjęcia.
Na podstawie zgromadzonego i opracowanego materiału zdjęciowego zostanie przygotowany album fotograficzny, który wydany będzie w profesjonalnej formie w 2017 roku.Gmina Siechnice zamierza promować to wydawnictwo podczas cyklu imprez związanych z obchodami 20-lecia Miasta Siechnice.
- Czekamy na ciekawe fotografie związane z Siechnicami i Siechniczanami.
- Termin składania fotografii: 14.10.2016 r. – 28.02.2017 r.
Uczestnicy akcji, których zdjęcie lub zdjęcia zostaną wykorzystane w albumie otrzymają pamiątkowy egzemplarz albumu.
- Fotografie można dostarczyć:
a) w formie elektronicznej:
- na nośnikach pamięci (osobiście* lub listownie**),
- płytach CD lub DVD (osobiście* lub listownie**),
- pocztą e-mail foto@umsiechnice.pl
b) w formie papierowej:
- w formie tradycyjnych odbitek na papierze fotograficznym (osobiście* lub listownie**)
* osobiście do Urzędu Miejskiego III piętro, pokój 303 – dostarczone w ten sposób zdjęcia na odbitkach (w formie papierowej) zostaną pobrane za pokwitowaniem, a następnie zdjęcia zostaną zeskanowane, a oryginały zostaną zwrócone uczestnikowi akcji
** przesyłką pocztową na adres na adres: Urząd Miejski w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, z dopiskiem „Album XX Lat Miasta Siechnice” - dostarczone w ten sposób zdjęcia na odbitkach (w formie papierowej) zostaną zeskanowane, a oryginały zostaną zwrócone
- Wymogi techniczne fotografii
Wymogi techniczne dotyczące przekazywanych przez uczestników akcji materiałów:
- zdjęcia wykonane aparatem cyfrowym - format JPG, rozmiar minimalny 2560 x 1920 pixeli,
- zdjęcia zeskanowane - skany zdjęć muszą być wykonane w jak największej rozdzielczości (preferowana jakość skanowania 300 x 300 dpi)
- zdjęcia tradycyjne (odbitki na papierze fotograficznym) - bez dodatkowych wymagań dotyczących rozmiaru i jakości zdjęcia.
Wszelkie niezbędne informacje w regulaminie (w załącznikach po lewej stronie).
W razie pytań związanych z przekazywaniem zdjęć, prosimy o kontakt z:
Marcin Kułakowski, tel. 71/ 786 09 47, mkulakowski@umsiechnice.pl