Ogłoszenie o możliwości przystąpienia do Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Siechnice w 2016 roku
W związku z planowanym przystąpieniem Gminy Siechnice do programu pn.: Program priorytetowy NFOŚiGW cz.2) usuwanie wyrobów zawierających azbest” realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Burmistrz Siechnic ogłasza nabór osób zainteresowanych uzyskaniem dofinansowania w ramach Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Siechnice w 2016 roku.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW ZGŁOSZENIOWYCH WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI: 15 STYCZNIA 2016 r.
MIEJSCE I SPOSÓB SKŁADANIA WNIOSKÓW ZGŁOSZENIOWYCH WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI:
- osobiście: Biuro ds. Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, pokój nr 104,
- za pośrednictwem poczty na adres: Biuro ds. Funduszy Zewnętrznych, Urząd Miejski w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice (decyduje data wpływu do Urzędu).
Dokumenty należy sporządzić oddzielnie dla każdego obiektu.
We wniosku należy podać
DOFINANSOWANIE: do 85% wydatków obejmujących demontaż, zebranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest, lecz nie więcej niż 680 zł za tonę usuniętego odpadu.
Przy składaniu Wniosku należy uwzględnić konieczność zabezpieczenia własnych środków finansowych (100%) na realizację zadania oraz wymianę we własnym zakresie wyrobów azbestowych na bezazbestowe (np. środków na nowe pokrycie dachowe).
Gmina dokona zwrotu poniesionych przez uczestników środków (obejmujących: demontaż, zebranie, transport i unieszkodliwienie odpadu) w wysokości nie większej niż 85 % oraz 680 zł za tonę usuniętego odpadu.
UCZESTNICY: osoby fizyczne i prawne wykorzystujące wyroby azbestowe lub posiadające odpady azbestowe na terenie Gminy Siechnice.
Prace będą realizowane przez wykonawcę wybranego przez Gminę w postępowaniu przetargowym.
Realizacja Programu nie obejmuje refinansowania wydatków związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych poniesionych wcześniej przez użytkowników.
Dofinansowaniem mogą być objęte te nieruchomości, które zostały ujęte w gminnej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest, dofinansowanie nie dotyczy położenia nowego pokrycia dachu lub wykonania nowej elewacji budynku.
Jednocześnie informujemy, że program będzie realizowany pod warunkiem pozytywnego rozpatrzenia wniosku Gminy Siechnice o udzielenie dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Osoba wyznaczona do udzielenia szczegółowych informacji: Małgorzata Karpa, Biuro ds. Funduszy Zewnętrznych, tel. (71) 786 09 49, email: mkarpa@umsiechnice.pl.
Wymagane wnioski i dokumenty:
(do pobrania ze strony internetowej Urzędu Miejskiego w Siechnicach oraz w Urzędzie Miejskim w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12 w pokoju 104)
1. Wniosek zgłoszeniowy wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
2. Zgoda na realizację prac.
3. Oświadczenie nt. działalności gospodarczej.
Dodatkowe informacje:
KAŻDY Z WŁAŚCICIELI POTWIERDZAĆ BĘDZIE ILOŚĆ ODEBRANEGO OD NIEGO ODPADU POPRZEZ PODPISANIE PROTOKOŁU, KTÓRY PRZEDSTAWI MU WYKONAWCA PRAC.
Co najmniej 30 dni przed zaplanowanym terminem rozpoczęcia robót związanych z wymianą pokrycia dachowego właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca nieruchomości ma obowiązek zgłoszenia (zgłoszenie wraz z załącznikami) rozpoczęcia ww. robót do Starostwa Powiatowego we Wrocławiu.
POZBĄDŹ SIĘ AZBESTU
Archiwum
Środa, 16.12.2015Data publikacji, Środa, 16.12.2015
Mariusz RóżnowiczAutor, Mariusz Różnowicz 1020Ilość wyświetleń, 1020