Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego we Wrocławiu informuje, że od 1 września 2015 r. Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi w 50 urzędach skarbowych. Jest to nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy będą mogli załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Centrum obsługi powstanie w celu zapewnienia kompleksowej obsługi klientów w zakresie bieżących spraw obsługiwanych przez Administrację Podatkową oraz dodatkowych usług związanych obsługą płatników składek ZUS, podań i deklaracji wynikających z przepisów ustawy o podatku akcyzowym oraz z rejestracją w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG).
W w/w urzędach pojawią się także pilotażowo stanowiska asystenta podatnika, z którego pomocy będzie mógł skorzystać mikroprzedsiębiorca, na starcie działalności gospodarczej. Będą to działania polegające na udzielaniu pomocy w samodzielnym, prawidłowym i dobrowolnym wypełnianiu obowiązków podatkowych. Dodatkowo do zadań asystenta podatnika, oprócz obsługi i wsparcia w kwestiach podatkowych, należeć będzie również udzielanie ogólnych informacji o obowiązkach nałożonych na przedsiębiorców w zakresie ubezpieczeń społecznych i akcyzy.
Jednocześnie informuję, że na terenie Dolnego Śląska zostały uruchomione 4 centra obsługi w Urzędach Skarbowych: w Oławie, w Środzie Śląskiej, w Wołowie oraz w Urzędzie Skarbowym Wrocław- Krzyki.