W związku z planowanym przystąpieniem Gminy Siechnice do programu pn.: Program priorytetowy NFOŚiGW cz.2) usuwanie wyrobów zawierających azbest” realizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Burmistrz Siechnic ogłasza nabór osób zainteresowanych uzyskaniem dofinansowania w ramach Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Siechnice w 2015 roku.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW ZGŁOSZENIOWYCH WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI: 13 LUTEGO 2015 r.
MIEJSCE I SPOSÓB SKŁADANIA WNIOSKÓW ZGŁOSZENIOWYCH WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI:
- osobiście: Biuro ds. Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miejskiego w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, pokój nr 104,
- za pośrednictwem poczty na adres: Biuro ds. Funduszy Zewnętrznych, Urząd Miejski w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice (decyduje data wpływu do Urzędu).
Dokumenty należy sporządzić oddzielnie dla każdego obiektu.
DOFINANSOWANIE: do 85% wydatków obejmujących demontaż, zebranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest, lecz nie więcej niż 680 zł za tonę usuniętego odpadu.
Przy składaniu Wniosku należy uwzględnić konieczność zabezpieczenia własnych środków finansowych (100%) na realizację zadania oraz wymianę we własnym zakresie wyrobów azbestowych na bezazbestowe (np. środków na nowe pokrycie dachowe).
Gmina dokona zwrotu poniesionych przez uczestników środków (obejmujących: demontaż, zebranie, transport i unieszkodliwienie odpadu) w wysokości nie większej niż 85 % oraz 680 zł za tonę usuniętego odpadu.
UCZESTNICY: osoby fizyczne i prawne wykorzystujące wyroby azbestowe lub posiadające odpady azbestowe na terenie Gminy Siechnice.
Prace będą realizowane przez wykonawcę wybranego przez Gminę w postępowaniu przetargowym.
Realizacja Programu nie obejmuje refinansowania wydatków związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych poniesionych wcześniej przez użytkowników.
Realizacja Programu obejmie wyłącznie miejsca występowania wyrobów zawierających azbest wskazane w inwentaryzacji stanowiącej załącznik do programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Siechnice przyjętego Uchwałą XXXIII/216/12 Rady Miejskiej w Siechnicach w sprawie uchwalenia Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Siechnice
Warunkiem realizacji Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest będzie pozytywne rozpatrzenie wniosku Gminy Siechnice o udzielenie dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
Osoba wyznaczona do udzielenia szczegółowych informacji: Małgorzata Karpa, Biuro ds. Funduszy Zewnętrznych, tel. (71) 786 09 49, email: mkarpa@umsiechnice.pl.
Wymagane wnioski i dokumenty:
(do pobrania ze strony internetowej Urzędu Miejskiego w Siechnicach oraz w Urzędzie Miejskim w Siechnicach, ul. Jana Pawła II 12 w pokoju 104)
1. Wniosek zgłoszeniowy wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych.
2. Zgoda na realizację prac.
3. Oświadczenie nt. działalności gospodarczej.
W związku z tym, że dofinansowanie w ramach ww. Programu stanowi pomoc de minimis: osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz osoby prowadzące działalność w rolnictwie lub w rybołówstwie zobowiązane są do złożenia dodatkowych formularzy i oświadczeń. Szczegółowe informacje pod numerem telefonu (71) 786 09 49.