ࡱ> )`bjbj7{{."""""""X    LlD\=&28%:%:%:%:%:%:%$o'h)^%"^%""%###F""8%#8%##"h""# @tT= #$| &0=&$#m*gm* ##m*"##^%^% =&\\\ \\\ 6JX""""""  Raport z konsultacji spoBecznych dotyczcych projektu Strategii wsparcia osb Starszych i osb zniepeBnosprawno[ciami w Gminie Siechnice na lata 2021 2027 I. Konsultacje Termin konsultacji  19.03.2021- 19.04.2021. Przedmiot konsultacji : Projekt dokumentu pn. Strategia wsparcia osb starszych i osb z niepeBnosprawno[ciami w Gminie Siechnice na lata 2021 2027 . Cel konsultacji: Zaprezentowanie projektu dokumentu  Strategia wsparcia osb starszych i osb z niepeBnosprawno[ciami w Gminie Siechnice na lata 2021 2027 . WBczenie zainteresowanych mieszaDcw Siechnic w tworzenie i realizacj zadaD w zakresie dwch grup spoBecznych Gminy- seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami. Zebranie opinii, uwag, propozycji. Adresaci konsultacji: MieszkaDcy Gminy Siechnice. Efekt konsultacji: SzczegBowa analiza zgBoszonych uwag, opinii i propozycji, uwzgldnienie w dokumencie propozycji uznanych za zasadne. Sporzdzenie raportu zawierajcego informacje o zgBoszonych, uwzgldnionych i nieuwzgldnionych uwagach. II Formularz uwag i sugestii l.p.Zapisy w Strategii, ktrych dotycz uwagi Odpowiedz1. str. 80, punkt 3.3 Dodanie punktu 3.3.4  PrzeciwdziaBanie wykluczeniu (lub w innym miejscu) Uzasadnienie: Niejednokrotnie osoby starsze s wykluczone cyfrowo przez co nie mog np. zarejestrowa si przez Internet do lekarza, sprawdzi oferty Centrum Kultury, aktualno[ci na stronie Gminy itd. Problem ma wiele wymiarw- poczwszy od braku Internetu, poprzez brak urzdzeD (komputer, tablet) do braku umiejtno[ci obsBugi tych sprztw.Uwaga uwzgldniona W tabeli nr 22 w poz. Cel strategiczny 3. PrzeciwdziaBanie negatywnym zjawiskom spoBecznym dotykajcym osoby starsze izniepeBnosprawno[ciami dodaje si cel operacyjny: 3.4. PrzeciwdziaBanie wykluczeniu cyfrowemu oraz dwa przewidziane do realizacji w ramach tego celu zadania: 3.4.1. Szkolenia i warsztaty wzmacniajce kompetencje osb starszych wzakresie posBugiwania si nowymi technologiami 3.4.2. Dostosowanie stron internetowych do potrzeb osb starszych izniepeBnosprawno[ciami2. str.81 Dodanie punktu 4.4.3 PrzeciwdziaBanie samotno[ci i integracja pokoleD (lub w innym miejscu) Uzasadnienie: W wielu miejscach (np. Zwita Katarzyna) brakuje z jednej strony klubw integrujcych seniorw (klub seniora czy koBo gospodyD wiejskich) co adresuje punkt 4.4.2, jak rwnie| miejsc co do spotkaD co adresuje punkt 1.2.3 jednak|e brakuje dziaBaD, ktre umo|liwiByby integracj pokoleD i walk z samotno[ci osb starszych. Mam tu na my[li stymulowanie spotkaD ktre by zbieraBy osoby starsze i mBodsze np. cykle spotkaD z seniorami ktrzy by opowiadali jak to kiedy[ byBo, poBczone np. z wystaw zdj historycznych. Uwaga nie zostaBa uwzgldniona  proponowane dziaBania s ju| zawarte wStrategii Proponowane do wBczenia zadanie 4.4.3. PrzeciwdziaBanie samotno[ci iintegracja pokoleD (lub w innym miejscu) obejmuje dziaBania uwzgldnione w celu strategicznym 4. Rozwj oferty edukacyjnej, kulturalnej i sportowo-rekreacyjnej dla seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami. Zadania proponowane w ramach celw operacyjnych 4.1., 4.2. oraz 4.3. nakierowane s na rozwj oferty zaj sportowo-rekreacyjnych, edukacyjnych ikulturalnych oraz wydarzeD dedykowanych osobom starszym iniepeBnosprawnym, a udziaB w nich realizowaB bdzie zadanie przeciwdziaBania samotno[ci. Nacisk na integracj pokoleD zostaB poBo|ony wzadaniu 4.3.3. Rozwj dziaBaD z zakresu midzypokoleniowej integracji. Ww/w zapisie mieszcz si proponowane dziaBania.  Uwagi dodatkowe/pomysBy wnioskodawcy w/w w tabeli uwag, ktre nie zostaBy zgBoszone na kwestionariuszu: Wsparcie w wymianie zrdBa ciepBa na ekologiczne i Batwiejsze w obsBudze np. pompy ciepBa lub piece gazowe. Aatwy (bezprzesiadkowy) dojazd do o[rodkw zdrowia w szczeglno[ci nowo powstajcego o[rodka zdrowia. UBatwienie rejestracji w o[rodku zdrowia  w tej chwili by si dodzwoni trzeba po[wici 30-40 minut- umo|liwienie rejestracji smsem i/lub mailem. Darmowa komunikacja miejska dla osb powy|ej pewnego wieku np.60+. Brak oferty Gminy dla osb z KDR, np. taDsza komunikacja, taDsze bilety na wydarzenia, taDsze zajcia zorganizowane. Odpowiedz: Wskazane uwagi dodatkowe i pomysBy zostaBy szczegBowo przeanalizowane pod ktem zasadno[ci ich wBczenia do strategii. Podkre[li nale|y, |e niektre kwestie byBy rwnie| przedmiotem dyskusji z przedstawicielami z zainteresowanych grup mieszkaDcw, ktre odbywaBy si we wrze[niu 2020 roku. PomysBw tych nie wBczono do Strategii, gdy| uznano, |e: maj charakter bardzo szczegBowy, a nie strategiczny, s zwizane z organizacj pracy okre[lonej instytucji (punkty 2., 3.), dotycz ogBu mieszkaDcw, a nie tylko grupy, do ktrej kierowana jest Strategia (punkty 1., 2., 3., 5.), s realizowane w ramach innych programw, niepowizanych ze wsparciem osb starszych i niepeBnosprawnych (punkt 1.  rzdowy program  Czyste powietrze , s wdra|ane w ramach aktualnie realizowanych dziaBaD (punkt 4.  bezpBatny transport SKP dla osb od 66 roku |ycia oraz osb zorzeczeniem o niepeBnosprawno[ci, dodatkowo do przejazdw ulgowych uprawnieni s emeryci i renci[ci, osoby przebywajce na [wiadczeniach przedemerytalnych oraz czBonkowie rodzin wielodzietnych posiadajcych KDR). WpBynBa rwnie| jedna opinia opisowa dotyczca dokumentu: Cyt:  Jedna wtpliwo[ pojawiBa si kiedy czytaBam o sposobie szacowania liczby osb z niepeBnosprawno[ciami zamieszkujcych Gmin Siechnice, czy wBa[ciwym jest opiera si na danych spisowych sprzed 10 lat, w szczeglno[ci w [wietle tak dynamicznych zmian demograficznych zachodzcych na obszarze gminy w ostatnich latach, a dodatkowo zakBada rwnomierny rozkBad osb niepeBnosprawnych zpowiatu wrocBawskiego w tworzcych go gminach. Rozumiem jednak, |e na chwil obecn jest to jedyna mo|liwo[ oszacowania liczby osb z niepeBnosprawno[ciami zamieszkujcej Gmin Siechnice. Mo|e warto sprbowa dotrze do osb z niepeBnosprawno[ciami poprzez zorganizowanie  mikrospisu gminnego, ktrego celem obok pDFp0 2 : < @ B ^ ̺mYK=h3CJOJQJ^JaJh\9CJOJQJ^JaJ&h2Kh?QK56CJOJQJ^JaJ&hPFhPF56CJOJQJ^JaJ&h2Kh{56CJOJQJ^JaJ hPF56CJOJQJ^JaJ&h2Kh\956CJOJQJ^JaJ#h{h\95CJOJQJ^JaJ#h{h{5CJOJQJ^JaJ#h{h\95CJOJQJ^JaJhN5CJOJQJ^JaJDF< > @ B ` b gd\9h^hgd3$a$gd3$h\^h`\a$gd3 $h^ha$gd3 $ & Fa$gd3$a$gd{^ ` b  " , . 0 @ L b d p r @ R T V  z 6:̾̾~pb̾h\9CJOJQJ^JaJhIlsCJOJQJ^JaJ#h3h36CJOJQJ^JaJ#h3h{6CJOJQJ^JaJhPFCJOJQJ^JaJh3CJOJQJ^JaJh{CJOJQJ^JaJ#h3h\96CJOJQJ^JaJ#h{h35CJOJQJ^JaJh\95CJOJQJ^JaJ&:BLNdPX~ֶq`O` hh5 CJOJQJ^JaJ hhC(CJOJQJ^JaJ#hh5 5CJOJQJ^JaJhIls5CJOJQJ^JaJ#hh\95CJOJQJ^JaJ#hh35CJOJQJ^JaJ#h3h\95CJOJQJ^JaJh\9CJOJQJ^JaJh3CJOJQJ^JaJh{CJOJQJ^JaJhIlsCJOJQJ^JaJ  NPZ $$Ifa$gdgd3gd\9`KB6666 $$Ifa$gd $Ifgd\9kd$$IfFF6Q  t06    44 lapyt>@dfFHJj":<>Dͼͼ͝{{{m{\m\J#hhR(5CJOJQJ^JaJ hghgCJOJQJ^JaJh,CJOJQJ^JaJ h2Kh2KCJOJQJ^JaJ hhCJOJQJ^JaJh2KCJOJQJ^JaJ hhNCJOJQJ^JaJ hhC?CJOJQJ^JaJ hh5 CJOJQJ^JaJ hhC(CJOJQJ^JaJ hh\9CJOJQJ^JaJ@fh< $$Ifa$gd2K $$Ifa$gd <>FX2<`WWWWWWK $$Ifa$gd $Ifgd\9kd$$IfFF6Q t06    44 lapytDFVX:x:<>z4p2 .!b!!r"""<#@#D####ܺ˩|||k]heCJOJQJ^JaJ hh CJOJQJ^JaJ h2Kh2KCJOJQJ^JaJh,CJOJQJ^JaJh2KCJOJQJ^JaJ hh~CJOJQJ^JaJ hhSkCJOJQJ^JaJ hh\9CJOJQJ^JaJ hhR(CJOJQJ^JaJ#hh\95CJOJQJ^JaJ!<>###|$~$KFFFgd\9kd$$IfFF6Q t06    44 lapyt $$Ifa$gd, $Ifgd\9####$$z$|$% &"&r&v&''' (((((() ))*)))~*ϮrdddVrVrHVrHrhCJOJQJ^JaJheCJOJQJ^JaJhXCJOJQJ^JaJh2KCJOJQJ^JaJhdCJOJQJ^JaJh~CJOJQJ^JaJ#hXh\95CJOJQJ^JaJ#hXh~5CJOJQJ^JaJh35CJOJQJ^JaJhX5CJOJQJ^JaJ#hXhe5CJOJQJ^JaJhA5CJOJQJ^JaJ~$V%"&J''((((+,`-.<1>1@1B111_lxx$a$gd j $`a$gd| $ & Fa$gd h $ & Fa$gd$a$gd3gdd & Fgd~~*****++,,,,,,^-`-./ /`/l/n/v/x/////0Z00004181:1<1B1򩘇vvvve h hheCJOJQJ^JaJ h hhCJOJQJ^JaJ h hh6FCJOJQJ^JaJ h hhXCJOJQJ^JaJh hCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJhXCJOJQJ^JaJheCJOJQJ^JaJ hhCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJ$B111111"244@7XZZ_2`T`llttuuwwxxxx|||x}}J~Ϳ͠͠͠͠͠͠tfffh jCJOJQJ^JaJh~CJOJQJ^JaJh3CJOJQJ^JaJhACJOJQJ^JaJU hhCJOJQJ^JaJhXCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJh3=ECJOJQJ^JaJ#hXhd5CJOJQJ^JaJ#hXhX5CJOJQJ^JaJ!oznania liczby osb z niepeBnosprawno[ci zamieszkujcych Gmin Siechnice, bdzie rwnie| identyfikacja potrzeb, warunkw |ycia ocena zakresu niepeBnosprawno[ci, dostp i zakres korzystania z r|nych form rehabilitacji i/lub aktywizacji. Tego typu badanie mogBoby by kilkutorowe, aby dotrze do rodzin tych osb lub bezpo[rednio osb zniepeBnosprawno[ciami mo|na by byBo rozpowszechnia informacj o prowadzonym badaniu przez osoby autorytety w danych miejscowo[ciach, np. soBtysw, przewodniczcych rad osiedli, radnych, ksi|y itp., a tak|e np. organizujc spotkania w konkretnych miejscowo[ciach, tak |eby uBatwi do nich dostp zainteresowanym, jak rwnie| promujc prowadzone badania za po[rednictwem komunikatorw spoBecznych.  Taki pomysB pojawiB mi si w trakcie czytania Strategii, pzniej doczytaBam informacj o prowadzonych konsultacjach z przedstawicielami spoBeczno[ci lokalnych, ktre odbyBy si we wrze[niu ubiegBego roku  mo|e warto zatem rozwa|y rozszerzenie i cykliczno[ tego typu konsultacji. Kolejnym elementem, na ktry zwrciBam uwag jest Bczenie problemw osb z niepeBnosprawno[ciami z problemami seniorw  ale tutaj by mo|e te kwestie si przenikaj, poniewa| cz[ osb starszych ma pewne niepeBnosprawno[ci i std poBczenie dziaBaD na rzecz osb starszych z dziaBaniami na rzecz osb niepeBnosprawnych. Np. zidentyfikowane podczas konsultacji spoBecznych potrzeby w sferze ochrony zdrowia dot. wyBcznie seniorw, na co mgB mie wpByw (liczniejszy?) udziaB wBa[nie osb starszych w konsultacjach. Chodzi mi tutaj o wyodrbnienie dziaBaD na rzecz osb z niepeBnosprawno[ciami od tych kierowanych do seniorw  to nawet nie musi by zapisane oddzielnie w Strategii ale pisz o tym, |eby pamita przy podejmowaniu kolejnych inicjatyw, |e mBodzi ludzie z niepeBnosprawno[ciami maj inne potrzeby ni| seniorzy. Tu te| pojawia si my[l o wyodrbnieniu dziaBaD na rzecz osb niepeBnosprawnych mentalnie i z niepeBnosprawno[ciami fizycznymi, ktrzy oczekuj innego rodzaju wsparcia/dziaBaD  a tak|e pod wzgldem wieku i innych cech. Podobnie w przypadku seniorw powinni[my caBy czas pamita, |e wyodrbni nale|y co najmniej dwie grupy osb starszych  tych, ktrzy s czy chc/prbuj by aktywni spoBecznie, oczekuj organizacji dziaBaD o charakterze kulturalnym czy te| rozrywkowo-sportowym oraz tych obBo|nie chorych, pozostajcych w domach i bdcych pod opiek rodzin, ktrych potrzeby s ju| zupeBnie inne i ktrzy raczej nie komunikuj ich chocia|by podczas prowadzonych konsultacji spoBecznych (Strategii zawiera dziaBania kierowane do jednych i drugich ale pisz to, |eby cigle o tym pamita). I jeszcze jedna kwestia, bezpo[rednio nie zwizana ze Strategi, chocia| wpBywajca na faktyczny udziaB seniorw w gminnej spoBeczno[ci. Mianowicie, warto zwrci uwag, |e liczba osb faktycznie zamieszkujcych Gmin Siechnice r|ni si od liczby osb zameldowanych, co mo|e mie istotny wpByw na warto[ci wskaznikw wykorzystywanych w cz[ci diagnostycznej strategii, takich jak, np. udziaB seniorw w oglnej liczbie ludno[ci danej miejscowo[ci. Dla przykBadu w Smardzowie, gdzie przeprowadzony zostaB mikrospis, pozwalajcy ustali liczb osb, ktre rzeczywi[cie zamieszkuj objt badaniem miejscowo[ i porwna j ze stanami ludno[ciowymi, wynikajcymi z ewidencji gmin, ustalono, |e rzeczywista liczba osb tam mieszkajcych jest o 27,3% wy|sza od wynikajcej z ewidencji gminy (dane za rok 2020). Natomiast udziaB osb w wieku poprodukcyjnym wynosi 10,5%, z danych zaprezentowanych w Strategii odsetek ten stanowi okoBo 15% (trudno go jednoznacznie okre[li, poniewa| prezentowane w Strategii dane dotycz grupy osb wieku 60+ oraz 80+, audziaB osb w wieku poprodukcyjnym zostaB przedstawiony w stosunku do liczby mieszkaDcw caBej gminy i wynosi nieco ponad 15%). W[wietle tak ksztaBtujcych si danych w przypadku Smardzowa, mo|na przypuszcza, |e rwnie| w innych miejscowo[ciach gminy Siechnice udziaB osb starszych jest faktycznie ni|szy od tego wynikajcego z danych publikowanych przez GUS, co jednak nie wpBywa na jej liczebno[ . Odpowiedz: Kwestie zgBoszone w opinii byBy przedmiotem analiz zespoBu opracowujcego Strategi. ZespB zdawaB sobie spraw z niedoskonaBo[ci danych dotyczcych liczby ludno[ci zwizanych z tym, |e czsto osoby zamieszkujce na terenie Gminy nie figuruj w ewidencji ludno[ci. Cz[ciej s to osoby mBode, przeprowadzajce si na teren Gminy Siechnice. Ze wzgldu na brak danych demograficznych wskazujcych na faktyczn liczb osb zamieszkaBych wykorzystano dane pochodzce z ewidencji ludno[ci uznajc, |e w du|ym stopniu (cho nie w peBni) odzwierciedlaj liczb mieszkaDcw Gminy. ZespB zdawaB sobie rwnie| spraw z niedoskonaBo[ci metod szacowania liczby osb niepeBnosprawnych na podstawie danych pochodzcych z Narodowego Spisu Powszechnego z 2011 roku, std korzystano rwnie| z danych GOPS i Powiatowego ZespoBu ds. Orzekania o NiepeBnosprawno[ci z WrocBawia. Nowych danych w tym zakresie dostarczy realizowany aktualnie Narodowy Spis Powszechny. Kwestia cykliczno[ci dziaBaD monitorujcych i ich poszerzenia bdzie przeanalizowana i w miar mo|liwo[ci realizowana. PoBczenie kategorii seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami wynikaBo z diagnozowanych podobnych problemw i potrzeb tych grup. Oczywi[cie zespB przygotowujcy Strategi zdawaB sobie spraw, |e obie grupy nie s jednorodne. NiepeBnosprawno[ fizyczna i intelektualna wi| si najcz[ciej z innymi problemami i potrzebami, niepeBnosprawni r|ni si stopniem niepeBnosprawno[ci, wiekiem, wyksztaBceniem, statusem materialnym i wieloma innymi cechami. Podobnie seniorzy  inne s problemy i potrzeby seniorw mBodszych i tych sdziwych, aktywnych oraz dBugotrwale i ci|ko chorych. Projektujc cele i zadania Strategii zespB staraB si odpowiedzie na najwa|niejsze potrzeby seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami, uwzgldniajc odmienno[ preferencji i r|norodno[ tych grup. xx|n$a$gd jJ~Z~`~j~p~~~~ ln hh3=ECJOJQJ^JaJh jCJOJQJ^JaJhACJOJQJ^JaJ hAhACJOJQJ^JaJ51h0:peA .!"#$% $$If!vh555Q#v#v#vQ:V F  t06555Qpyt$$If!vh555Q#v#v#vQ:V F t06555Qpyt$$If!vh555Q#v#v#vQ:V F t06555Qpyt@@@ NormalnyCJ_HmHsHtHJAJ Domy[lna czcionka akapituPi@P  Standardowy4 l4a ,k, Bez listy tt \9Tabela - Siatka7:V0.."#yuv   .66s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s"#yuv   '(-WXbcg{ 34 J#,B >?]^_jFI!''()+.000000000 00 00 00 00 00000000000000000 00 0 0 0 000000 0000000 0 0 0000000 000 0 000 0 0 0 0 00000 0 0 0 00000000000000^ :D#~*B1J~ #&(*+E<<~$x!"$%')D8@0(  B S  ? ##&&.#.yz()*+gj #& % H Q u }  @ D J U FM%,IKT_ sy>K "%"$$M%V%)). -Xag "#+* h _i. .G1lHcF3F W?Av|8-!OfA{h^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.h^`OJQJo(hH-h^`OJQJ^Jo(hHohp^p`OJQJo(hHh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohP^P`OJQJo(hHh ^`hH.h ^`hH.h pLp^p`LhH.h @ @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PLP^P`LhH.^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h pLp^p`LhH.h @ @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PLP^P`LhH.W?A-!Of{hG1cF3o\a5*)gC?N,{~"'C(\93=E2K?QK4Q^e h jIls|dSkDL 6Fn5 |eX3WR(eAPFL2'(-Xbcg # .Q&-@  _  .PP P PPPPP P$P(P0PXUnknownG:Ax Times New Roman5Symbol3& :Cx Arial?5 :Cx Courier New;Wingdings"q򔧠1(U1(U!24..2QHP)?\92 Raport z konsultacji spoBecznych JBrylkowska JBrylkowska      Oh+'0dn (4 T ` lx$Raport z konsultacji spoecznych JBrylkowskaNormal JBrylkowska2Microsoft Office Word@F#@I=@I=1(Glt R  Q6&" WMFC+ -MlhatR EMFM3!f#   ha%  Rp@"Arial3&:Cx Arialܽ46'w@Z0Ln0dv%  TT O, ^@_̇@ LhaP 3!T - O[^@_̇@-  LhaRaport z konsultacji spoBecznychTAGG.' ; AGGAG!'@A! !AGG!A@;H>AGTT\O^@_̇@\LhaP eB Rp@"Arial3&:Cx Arial츌Z0Ln0dv% TT  =^@_̇@ )LhaP H3 % T< ^@_̇@Lhaxdotyczcych projektu 8888 13.341388$8338Rp@"Arial0 0\00 03&:Cx ArialR/ 0P0@&-Z0Ln0dv% T =i ^@_̇@  Lha`Strategii =$337TTj = ^@_̇@j LhaPwHT| = ^@_̇@ Lha\sparcia 382$32TT =C ^@_̇@ LhaPo.I8TD =^@_̇@D Lhalsb Starszych ia378=3$3.337TT=^@_̇@LhaP 4TT=5^@_̇@LhaPo8Td6=^@_̇@6LhaTsb 387TT= ^@_̇@LhaPz8A.TT =9^@_̇@ LhaP 4TT:=p^@_̇@:LhaPn7Tq=L^@_̇@qLhatiepeBnosprawno[ciami3838838$2H88332RTTI=z^@_̇@ILhaP 92 Tu ^@_̇@u Lhaw Gminie Siechnice na lata 20213HHQ82=33873283323333TT&^@_̇@LhaP b3Td'^@_̇@'LhaT20273333TT$^@_̇@LhaP 12 Rp@"Arial3&:Cx ArialZ0Ln0dv% TTOy^@_̇@OfLhaP 81 TTO}^@_̇@OLhaP `1 TTOL^@_̇@O9LhaP 91 % TOK^@_̇@OLhahI. KonsultacjeB8838333TTK^@_̇@LhaP 2 TTO^@_̇@O LhaP 53 % TX"0^@_̇@uLhaP1.3TT1"z^@_̇@1uLhaP 5JRp@"ArialB=9B=[>=8)333.3343/M333.3&:Cx Arial@0P60Z0Ln0dv% T{"b^@_̇@{uLhapTermin konsultacji83M3.32.33.% TT^"w^@_̇@^uLhaP 9TTx"^@_̇@xuLhaP 3T"^@_̇@u Lhad 19.03.2021032233333TT"^@_̇@uLhaP-T" ^@_̇@u Lhad 19.04.2021.33323333TT " ^@_̇@ uLhaP a0!ha"  TT^@_̇@LhaP 1 % TX0[^@_̇@HLhaP2.3TT1z[^@_̇@1HLhaP 5J% T{[^@_̇@{HLhaxPrzedmiot konsultacjiX= +33M3 .33.33.% T{[^@_̇@H Lhad : Projekt !=32. TT|[^@_̇@|HLhaPd3T [^@_̇@H Lhadokumentu pn.2/3M323 33Tl  [^@_̇@ HLhaX Stra8<2Tl n [^@_̇@ HLhaXtegia2243TTo  [^@_̇@o HLhaP 0 TT  [^@_̇@ HLhaPwAT| [^@_̇@ HLha\sparcia .33.3 Tp-[^@_̇@HLhaXosb s3.33 /T.[^@_̇@.H Lhadtarszych i 3.--.3  TT [&" WMFC M^@_̇@HLhaPo3Tp  [^@_̇@ HLhaXsb z .33!. TT ?[^@_̇@ HLhaPn3T<@3[^@_̇@@H(LhaiepeBnosprawno[ciami w Gminie Siechnice 33333.33A33..3M!A HM33 =3.33.4!ha"  TX{^^@_̇@{LhaPna33TT^^@_̇@LhaP T^t^@_̇@ Lha`lata 2021333333TTu^^@_̇@uLhaP 3Tp^^@_̇@LhaX2027 .3332TT^^@_̇@LhaP 0!ha"  TTv.^@_̇@vLhaP 1 % TX10^@_̇@LhaP3.3TT11z^@_̇@1LhaP J% T{1^@_̇@{LhalCel konsultacjiB3'.33.33.% T1j ^@_̇@Lha: Zaprezentowanie projektu '8333-333A333'332/2'Tk 1/ ^@_̇@k  Lha`dokumentu32/2M332TT0 1V ^@_̇@0 LhaP 'TTW 1u ^@_̇@W LhaP Tv 11^@_̇@v JLhaStrategia wsparcia osb starszych i osb z niepeBnosprawno[ciami w Gminie =3243'A.33-3'3.33'.2.--.3''3.33'-'333333.33A33..3M'A'HM32!ha"  T{` ^@_̇@{ LhadSiechnice n=3.33.3&3Ta@ ^@_̇@a Lhada lata 20213'33&3333TTAs ^@_̇@ALhaP 3Tdt? ^@_̇@tLhaT20273333T@2 ^@_̇@@bLha . WBczenie zainteresowanych mieszaDcw Siechnic w tworzenie i realizacj zadaD w zakresie dwch $Z3.-333'-3333.3A33-.4&M3.-33.4B&=3.33/'A&A3-344&&33-3.3'-3333'B'-4.3.3&3A3.3!ha"  T{ fj ^@_̇@{W Lhaxgrup spoBecznych Gminy433.333.-3-.3HM3-TTg j ^@_̇@gW LhaP-T j ^@_̇@W 4Lha seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami. Zebranie o.3333A3.32-333333.33A33..3M8332333T j ^@_̇@W Lha|pinii, uwag, propozycji.333A342333-..TT j ^@_̇@W LhaP 0!ha"  TTn  ^@_̇@ LhaP *1 % TX 0= ^@_̇@* LhaP4.3TT1 z= ^@_̇@1* LhaP J% Tz = ^@_̇@{* LhatAdresaci konsultacji=33.3..33.32.% T C = ^@_̇@* Lhax: MieszkaDcy Gminy SiK4.-/33.-GM3-=TxD  = ^@_̇@D * Lha\echnice3.33.3TT = ^@_̇@ * LhaP.QTT = ^@_̇@ * LhaP wc0!ha"  TTO@  ^@_̇@O LhaP 1 % TX 0 ^@_̇@ LhaP5.3TT1 z ^@_̇@1 LhaP NJ% T{ % ^@_̇@{ LhapEfekt konsultacji=3.).33.32.% TX! c ^@_̇@! LhaP: )Td 2 ^@_̇@d mLha(SzczegBowa analiza zgBoszonych uwag, opinii i propozycji, uwzgldnienie w dokumencie propozycji uznanych za =-.-4433A3)333-3*-43.-43-.3)4A34)333))3343.-.)3B-4333333*B)33/2M33.3)3333--.)3-334-.3*-4!ha"  T{ qy ^@_̇@{f Lha|zasadne. Sporzdzenie r-3.3333=33-33-333Tlq By ^@_̇@qf LhaXaport1333TTC ty ^@_̇@Cf LhaPuc2Tu ? y ^@_̇@uf Lhad zawierajcc-3B333.Th@  y ^@_̇@@ f /Lhaego informacje o zgBoszonych, uwzgl& WMFC Mdnionych i 24323M3-32-43.-33-.33B-433334-.3T uy ^@_̇@f Lhahnieuwzgldnion333B.433333Tv y ^@_̇@vf Lhadych uwagach-.33A343.3TT y ^@_̇@f LhaP.TT y ^@_̇@f LhaP 0!ha"  TT}  ^@_̇@ LhaP 1 TTO L ^@_̇@O9 LhaP 1 TTOO  ^@_̇@O LhaP 1 TTO  ^@_̇@O LhaP 1 TTO"  ^@_̇@Ou LhaP 1 TTO  ^@_̇@O LhaP 1 TTO [^@_̇@OHLhaP 1 TTO^^@_̇@OLhaP 1 TTO.^@_̇@OLhaP 1 TTO1^@_̇@OLhaP 1 TTO^@_̇@OLhaP 1 TTOj^@_̇@OWLhaP 1 TTOm^@_̇@OLhaP 1% 6a6ha6h66`6g`6g66_6f_6f66^6e^6e66]6d]6d66\6c\6c66[6b[6b66Z6aZ6a66Y6`Y6`6 6 X6_X6_ 6  6 W6^W6^ 6  6 V6]V6] 6  6 U6\U6\ 6  6 T6[T6[ 6 6S6ZS6Z66R6YR6Y66Q6XQ6X66P6WP6W66O6VO6V6  SJ."System-@"Arial-  2 T5KU ;2 T9 KURaport z konsultacji spoecznych     2 TKU @"Arial- 2 aKU -+2 nKUdotyczcych projektu @"Arial-2 n0 KUStrategii  2 n_KUw 2 nhKUsparcia  2 nKUo"2 nKUsb Starszych i 2 nKU  2 nKUo2 nKUsb  2 n KUz 2 nKU  2 nKUn)2 nKUiepenosprawnociami   2 nKU :2 {BKUw Gminie Siechnice na lata 2021  2 {KU2 {KU2027 2 { KU @"Arial- 2 GKU  2 GKU  2 GKU - 2 GKUI. Konsultacje 2 KU  2 GKU -2 YKU1. 2 bKU @"Arial-&2 kKUTermin konsultacji - 2 KU  2 KU2 KU 19.03.2021 2 KU-2  KU 19.04.2021. 2 HKU ,UK' 2 YKU -2 YKU2. 2 bKU -+2 kKUPrzedmiot konsultacji -2 KU : Projekt  2 KUd2  KUokumentu pn. 2 OKUStra2 gKUtegia 2 KU  2 KUw2 KUsparcia 2 KUosb s2  KUtarszych i  2 KUo2 KUsb z  2 +KUnG2 1(KUiepenosprawnociami w Gminie Siechnice   ,UK'2 kKUna 2 wKU 2 z KUlata 2021 2 KU2 KU2027. 2 KU ,UK' 2 jKU -2 YKU3. 2 bKU -"2 kKUCel konsultacji-42 KU: Zaprezentowanie projektu 2 A KUdokumentu  2 wKU  2 |KUz2 JKUStrategia wsparcia osb starszych i osb z niepenosprawnociami w Gminie   ,UK'2 k KUSiechnice n2  KUa lata 2021 2 KU2 KU20272 bKU. Wczenie zainteresowanych mieszacw Siechnic w tworzenie i realizacj zada w zakresie dwch   ,UK',2 kKUgrup spoecznych Gminy  2 KU-Y2 4KU seniorw i osb z niepenosprawnociami. Zebranie o /2 KUpinii, uwag, propozycji. 2 _KU ,UK' 2 ,YKU -2 9YKU4. 2 9bKU -)2 9kKUAdresaci konsultacji-+2 9KU: Mieszkacy Gminy Si  2 9<KUechnice 2 9bKU. 2 9eKU ,UK' 2 FGKU -2 RYKU5. 2 RbKU -%2 RkKUEfekt konsultacji-2 RKU: 2 RmKUSzczegowa analiza zgoszonych uwag, opinii i propozycji, uwzgldnienie w dokumencie propozycji uznanych za  ,UK'.2 _kKUzasadne. Sporzdzenie r2 _KUaport 2 _KUu2 _ KU zawierajcR2 _;/KUego informacje o zgoszonych, uwzgldnionych i   2 _*KUnieuwzgldnion2 _v KUych uwagach 2 _KU. 2 _KU ,UK' 2 lYKU  2 xGKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU -UUKKUUKKTTKKTTKKTTKKTTKKTTJJTTJJTTJJTTJJSSJJSSJJSSJJSSJJSSJJSSIISSIISSIIRRII՜.+,0 hp  GOPS SiechniceU.' !Raport z konsultacji spoecznych Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFHIJKLMNPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdfghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry F`]T=Data G1TableO*WordDocument7SummaryInformation(enDocumentSummaryInformation8CompObjz  F(Dokument programu Microsoft Office Word MSWordDocWord.Document.89qࡱ> )`bjbj7{{."""""""X    LlD\=&28%:%:%:%:%:%:%$o'h)^%"^%""%###F""8%#8%##"h""# @tT= #$| &0=&$#m*gm* ##m*"##^%^% =&\\\ \\\ 6JX""""""  Raport z konsultacji spoBecznych dotyczcych projektu Strategii wsparcia osb Starszych i osb zniepeBnosprawno[ciami w Gminie Siechnice na lata 2021 2027 I. Konsultacje Termin konsultacji  19.03.2021- 19.04.2021. Przedmiot konsultacji : Projekt dokumentu pn. Strategia wsparcia osb starszych i osb z niepeBnosprawno[ciami w Gminie Siechnice na lata 2021 2027 . Cel konsultacji: Zaprezentowanie projektu dokumentu  Strategia wsparcia osb starszych i osb z niepeBnosprawno[ciami w Gminie Siechnice na lata 2021 2027 . WBczenie zainteresowanych mieszaDcw Siechnic w tworzenie i realizacj zadaD w zakresie dwch grup spoBecznych Gminy- seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami. Zebranie opinii, uwag, propozycji. Adresaci konsultacji: MieszkaDcy Gminy Siechnice. Efekt konsultacji: SzczegBowa analiza zgBoszonych uwag, opinii i propozycji, uwzgldnienie w dokumencie propozycji uznanych za zasadne. Sporzdzenie raportu zawierajcego informacje o zgBoszonych, uwzgldnionych i nieuwzgldnionych uwagach. II Formularz uwag i sugestii l.p.Zapisy w Strategii, ktrych dotycz uwagi Odpowiedz1. str. 80, punkt 3.3 Dodanie punktu 3.3.4  PrzeciwdziaBanie wykluczeniu (lub w innym miejscu) Uzasadnienie: Niejednokrotnie osoby starsze s wykluczone cyfrowo przez co nie mog np. zarejestrowa si przez Internet do lekarza, sprawdzi oferty Centrum Kultury, aktualno[ci na stronie Gminy itd. Problem ma wiele wymiarw- poczwszy od braku Internetu, poprzez brak urzdzeD (komputer, tablet) do braku umiejtno[ci obsBugi tych sprztw.Uwaga uwzgldniona W tabeli nr 22 w poz. Cel strategiczny 3. PrzeciwdziaBanie negatywnym zjawiskom spoBecznym dotykajcym osoby starsze izniepeBnosprawno[ciami dodaje si cel operacyjny: 3.4. PrzeciwdziaBanie wykluczeniu cyfrowemu oraz dwa przewidziane do realizacji w ramach tego celu zadania: 3.4.1. Szkolenia i warsztaty wzmacniajce kompetencje osb starszych wzakresie posBugiwania si nowymi technologiami 3.4.2. Dostosowanie stron internetowych do potrzeb osb starszych izniepeBnosprawno[ciami2. str.81 Dodanie punktu 4.4.3 PrzeciwdziaBanie samotno[ci i integracja pokoleD (lub w innym miejscu) Uzasadnienie: W wielu miejscach (np. Zwita Katarzyna) brakuje z jednej strony klubw integrujcych seniorw (klub seniora czy koBo gospodyD wiejskich) co adresuje punkt 4.4.2, jak rwnie| miejsc co do spotkaD co adresuje punkt 1.2.3 jednak|e brakuje dziaBaD, ktre umo|liwiByby integracj pokoleD i walk z samotno[ci osb starszych. Mam tu na my[li stymulowanie spotkaD ktre by zbieraBy osoby starsze i mBodsze np. cykle spotkaD z seniorami ktrzy by opowiadali jak to kiedy[ byBo, poBczone np. z wystaw zdj historycznych. Uwaga nie zostaBa uwzgldniona  proponowane dziaBania s ju| zawarte wStrategii Proponowane do wBczenia zadanie 4.4.3. PrzeciwdziaBanie samotno[ci iintegracja pokoleD (lub w innym miejscu) obejmuje dziaBania uwzgldnione w celu strategicznym 4. Rozwj oferty edukacyjnej, kulturalnej i sportowo-rekreacyjnej dla seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami. Zadania proponowane w ramach celw operacyjnych 4.1., 4.2. oraz 4.3. nakierowane s na rozwj oferty zaj sportowo-rekreacyjnych, edukacyjnych ikulturalnych oraz wydarzeD dedykowanych osobom starszym iniepeBnosprawnym, a udziaB w nich realizowaB bdzie zadanie przeciwdziaBania samotno[ci. Nacisk na integracj pokoleD zostaB poBo|ony wzadaniu 4.3.3. Rozwj dziaBaD z zakresu midzypokoleniowej integracji. Ww/w zapisie mieszcz si proponowane dziaBania.  Uwagi dodatkowe/pomysBy wnioskodawcy w/w w tabeli uwag, ktre nie zostaBy zgBoszone na kwestionariuszu: Wsparcie w wymianie zrdBa ciepBa na ekologiczne i Batwiejsze w obsBudze np. pompy ciepBa lub piece gazowe. Aatwy (bezprzesiadkowy) dojazd do o[rodkw zdrowia w szczeglno[ci nowo powstajcego o[rodka zdrowia. UBatwienie rejestracji w o[rodku zdrowia  w tej chwili by si dodzwoni trzeba po[wici 30-40 minut- umo|liwienie rejestracji smsem i/lub mailem. Darmowa komunikacja miejska dla osb powy|ej pewnego wieku np.60+. Brak oferty Gminy dla osb z KDR, np. taDsza komunikacja, taDsze bilety na wydarzenia, taDsze zajcia zorganizowane. Odpowiedz: Wskazane uwagi dodatkowe i pomysBy zostaBy szczegBowo przeanalizowane pod ktem zasadno[ci ich wBczenia do strategii. Podkre[li nale|y, |e niektre kwestie byBy rwnie| przedmiotem dyskusji z przedstawicielami z zainteresowanych grup mieszkaDcw, ktre odbywaBy si we wrze[niu 2020 roku. PomysBw tych nie wBczono do Strategii, gdy| uznano, |e: maj charakter bardzo szczegBowy, a nie strategiczny, s zwizane z organizacj pracy okre[lonej instytucji (punkty 2., 3.), dotycz ogBu mieszkaDcw, a nie tylko grupy, do ktrej kierowana jest Strategia (punkty 1., 2., 3., 5.), s realizowane w ramach innych programw, niepowizanych ze wsparciem osb starszych i niepeBnosprawnych (punkt 1.  rzdowy program  Czyste powietrze , s wdra|ane w ramach aktualnie realizowanych dziaBaD (punkt 4.  bezpBatny transport SKP dla osb od 66 roku |ycia oraz osb zorzeczeniem o niepeBnosprawno[ci, dodatkowo do przejazdw ulgowych uprawnieni s emeryci i renci[ci, osoby przebywajce na [wiadczeniach przedemerytalnych oraz czBonkowie rodzin wielodzietnych posiadajcych KDR). WpBynBa rwnie| jedna opinia opisowa dotyczca dokumentu: Cyt:  Jedna wtpliwo[ pojawiBa si kiedy czytaBam o sposobie szacowania liczby osb z niepeBnosprawno[ciami zamieszkujcych Gmin Siechnice, czy wBa[ciwym jest opiera si na danych spisowych sprzed 10 lat, w szczeglno[ci w [wietle tak dynamicznych zmian demograficznych zachodzcych na obszarze gminy w ostatnich latach, a dodatkowo zakBada rwnomierny rozkBad osb niepeBnosprawnych zpowiatu wrocBawskiego w tworzcych go gminach. Rozumiem jednak, |e na chwil obecn jest to jedyna mo|liwo[ oszacowania liczby osb z niepeBnosprawno[ciami zamieszkujcej Gmin Siechnice. Mo|e warto sprbowa dotrze do osb z niepeBnosprawno[ciami poprzez zorganizowanie  mikrospisu gminnego, ktrego celem obok pDFp0 2 : < @ B ^ ̺mYK=h3CJOJQJ^JaJh\9CJOJQJ^JaJ&h2Kh?QK56CJOJQJ^JaJ&hPFhPF56CJOJQJ^JaJ&h2Kh{56CJOJQJ^JaJ hPF56CJOJQJ^JaJ&h2Kh\956CJOJQJ^JaJ#h{h\95CJOJQJ^JaJ#h{h{5CJOJQJ^JaJ#h{h\95CJOJQJ^JaJhN5CJOJQJ^JaJDF< > @ B ` b gd\9h^hgd3$a$gd3$h\^h`\a$gd3 $h^ha$gd3 $ & Fa$gd3$a$gd{^ ` b  " , . 0 @ L b d p r @ R T V  z 6:̾̾~pb̾h\9CJOJQJ^JaJhIlsCJOJQJ^JaJ#h3h36CJOJQJ^JaJ#h3h{6CJOJQJ^JaJhPFCJOJQJ^JaJh3CJOJQJ^JaJh{CJOJQJ^JaJ#h3h\96CJOJQJ^JaJ#h{h35CJOJQJ^JaJh\95CJOJQJ^JaJ&:BLNdPX~ֶq`O` hh5 CJOJQJ^JaJ hhC(CJOJQJ^JaJ#hh5 5CJOJQJ^JaJhIls5CJOJQJ^JaJ#hh\95CJOJQJ^JaJ#hh35CJOJQJ^JaJ#h3h\95CJOJQJ^JaJh\9CJOJQJ^JaJh3CJOJQJ^JaJh{CJOJQJ^JaJhIlsCJOJQJ^JaJ  NPZ $$Ifa$gdgd3gd\9`KB6666 $$Ifa$gd $Ifgd\9kd$$IfFF6Q  t06    44 lapyt>@dfFHJj":<>Dͼͼ͝{{{m{\m\J#hhR(5CJOJQJ^JaJ hghgCJOJQJ^JaJh,CJOJQJ^JaJ h2Kh2KCJOJQJ^JaJ hhCJOJQJ^JaJh2KCJOJQJ^JaJ hhNCJOJQJ^JaJ hhC?CJOJQJ^JaJ hh5 CJOJQJ^JaJ hhC(CJOJQJ^JaJ hh\9CJOJQJ^JaJ@fh< $$Ifa$gd2K $$Ifa$gd <>FX2<`WWWWWWK $$Ifa$gd $Ifgd\9kd$$IfFF6Q t06    44 lapytDFVX:x:<>z4p2 .!b!!r"""<#@#D####ܺ˩|||k]heCJOJQJ^JaJ hh CJOJQJ^JaJ h2Kh2KCJOJQJ^JaJh,CJOJQJ^JaJh2KCJOJQJ^JaJ hh~CJOJQJ^JaJ hhSkCJOJQJ^JaJ hh\9CJOJQJ^JaJ hhR(CJOJQJ^JaJ#hh\95CJOJQJ^JaJ!<>###|$~$KFFFgd\9kd$$IfFF6Q t06    44 lapyt $$Ifa$gd, $Ifgd\9####$$z$|$% &"&r&v&''' (((((() ))*)))~*ϮrdddVrVrHVrHrhCJOJQJ^JaJheCJOJQJ^JaJhXCJOJQJ^JaJh2KCJOJQJ^JaJhdCJOJQJ^JaJh~CJOJQJ^JaJ#hXh\95CJOJQJ^JaJ#hXh~5CJOJQJ^JaJh35CJOJQJ^JaJhX5CJOJQJ^JaJ#hXhe5CJOJQJ^JaJhA5CJOJQJ^JaJ~$V%"&J''((((+,`-.<1>1@1B111_lxx$a$gd j $`a$gd| $ & Fa$gd h $ & Fa$gd$a$gd3gdd & Fgd~~*****++,,,,,,^-`-./ /`/l/n/v/x/////0Z00004181:1<1B1򩘇vvvve h hheCJOJQJ^JaJ h hhCJOJQJ^JaJ h hh6FCJOJQJ^JaJ h hhXCJOJQJ^JaJh hCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJhXCJOJQJ^JaJheCJOJQJ^JaJ hhCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJ$B111111"244@7XZZ_2`T`llttuuwwxxxx|||x}}J~Ϳ͠͠͠͠͠͠tfffh jCJOJQJ^JaJh~CJOJQJ^JaJh3CJOJQJ^JaJhACJOJQJ^JaJU hhCJOJQJ^JaJhXCJOJQJ^JaJhCJOJQJ^JaJh3=ECJOJQJ^JaJ#hXhd5CJOJQJ^JaJ#hXhX5CJOJQJ^JaJ!oznania liczby osb z niepeBnosprawno[ci zamieszkujcych Gmin Siechnice, bdzie rwnie| identyfikacja potrzeb, warunkw |ycia ocena zakresu niepeBnosprawno[ci, dostp i zakres korzystania z r|nych form rehabilitacji i/lub aktywizacji. Tego typu badanie mogBoby by kilkutorowe, aby dotrze do rodzin tych osb lub bezpo[rednio osb zniepeBnosprawno[ciami mo|na by byBo rozpowszechnia informacj o prowadzonym badaniu przez osoby autorytety w danych miejscowo[ciach, np. soBtysw, przewodniczcych rad osiedli, radnych, ksi|y itp., a tak|e np. organizujc spotkania w konkretnych miejscowo[ciach, tak |eby uBatwi do nich dostp zainteresowanym, jak rwnie| promujc prowadzone badania za po[rednictwem komunikatorw spoBecznych.  Taki pomysB pojawiB mi si w trakcie czytania Strategii, pzniej doczytaBam informacj o prowadzonych konsultacjach z przedstawicielami spoBeczno[ci lokalnych, ktre odbyBy si we wrze[niu ubiegBego roku  mo|e warto zatem rozwa|y rozszerzenie i cykliczno[ tego typu konsultacji. Kolejnym elementem, na ktry zwrciBam uwag jest Bczenie problemw osb z niepeBnosprawno[ciami z problemami seniorw  ale tutaj by mo|e te kwestie si przenikaj, poniewa| cz[ osb starszych ma pewne niepeBnosprawno[ci i std poBczenie dziaBaD na rzecz osb starszych z dziaBaniami na rzecz osb niepeBnosprawnych. Np. zidentyfikowane podczas konsultacji spoBecznych potrzeby w sferze ochrony zdrowia dot. wyBcznie seniorw, na co mgB mie wpByw (liczniejszy?) udziaB wBa[nie osb starszych w konsultacjach. Chodzi mi tutaj o wyodrbnienie dziaBaD na rzecz osb z niepeBnosprawno[ciami od tych kierowanych do seniorw  to nawet nie musi by zapisane oddzielnie w Strategii ale pisz o tym, |eby pamita przy podejmowaniu kolejnych inicjatyw, |e mBodzi ludzie z niepeBnosprawno[ciami maj inne potrzeby ni| seniorzy. Tu te| pojawia si my[l o wyodrbnieniu dziaBaD na rzecz osb niepeBnosprawnych mentalnie i z niepeBnosprawno[ciami fizycznymi, ktrzy oczekuj innego rodzaju wsparcia/dziaBaD  a tak|e pod wzgldem wieku i innych cech. Podobnie w przypadku seniorw powinni[my caBy czas pamita, |e wyodrbni nale|y co najmniej dwie grupy osb starszych  tych, ktrzy s czy chc/prbuj by aktywni spoBecznie, oczekuj organizacji dziaBaD o charakterze kulturalnym czy te| rozrywkowo-sportowym oraz tych obBo|nie chorych, pozostajcych w domach i bdcych pod opiek rodzin, ktrych potrzeby s ju| zupeBnie inne i ktrzy raczej nie komunikuj ich chocia|by podczas prowadzonych konsultacji spoBecznych (Strategii zawiera dziaBania kierowane do jednych i drugich ale pisz to, |eby cigle o tym pamita). I jeszcze jedna kwestia, bezpo[rednio nie zwizana ze Strategi, chocia| wpBywajca na faktyczny udziaB seniorw w gminnej spoBeczno[ci. Mianowicie, warto zwrci uwag, |e liczba osb faktycznie zamieszkujcych Gmin Siechnice r|ni si od liczby osb zameldowanych, co mo|e mie istotny wpByw na warto[ci wskaznikw wykorzystywanych w cz[ci diagnostycznej strategii, takich jak, np. udziaB seniorw w oglnej liczbie ludno[ci danej miejscowo[ci. Dla przykBadu w Smardzowie, gdzie przeprowadzony zostaB mikrospis, pozwalajcy ustali liczb osb, ktre rzeczywi[cie zamieszkuj objt badaniem miejscowo[ i porwna j ze stanami ludno[ciowymi, wynikajcymi z ewidencji gmin, ustalono, |e rzeczywista liczba osb tam mieszkajcych jest o 27,3% wy|sza od wynikajcej z ewidencji gminy (dane za rok 2020). Natomiast udziaB osb w wieku poprodukcyjnym wynosi 10,5%, z danych zaprezentowanych w Strategii odsetek ten stanowi okoBo 15% (trudno go jednoznacznie okre[li, poniewa| prezentowane w Strategii dane dotycz grupy osb wieku 60+ oraz 80+, audziaB osb w wieku poprodukcyjnym zostaB przedstawiony w stosunku do liczby mieszkaDcw caBej gminy i wynosi nieco ponad 15%). W[wietle tak ksztaBtujcych si danych w przypadku Smardzowa, mo|na przypuszcza, |e rwnie| w innych miejscowo[ciach gminy Siechnice udziaB osb starszych jest faktycznie ni|szy od tego wynikajcego z danych publikowanych przez GUS, co jednak nie wpBywa na jej liczebno[ . Odpowiedz: Kwestie zgBoszone w opinii byBy przedmiotem analiz zespoBu opracowujcego Strategi. ZespB zdawaB sobie spraw z niedoskonaBo[ci danych dotyczcych liczby ludno[ci zwizanych z tym, |e czsto osoby zamieszkujce na terenie Gminy nie figuruj w ewidencji ludno[ci. Cz[ciej s to osoby mBode, przeprowadzajce si na teren Gminy Siechnice. Ze wzgldu na brak danych demograficznych wskazujcych na faktyczn liczb osb zamieszkaBych wykorzystano dane pochodzce z ewidencji ludno[ci uznajc, |e w du|ym stopniu (cho nie w peBni) odzwierciedlaj liczb mieszkaDcw Gminy. ZespB zdawaB sobie rwnie| spraw z niedoskonaBo[ci metod szacowania liczby osb niepeBnosprawnych na podstawie danych pochodzcych z Narodowego Spisu Powszechnego z 2011 roku, std korzystano rwnie| z danych GOPS i Powiatowego ZespoBu ds. Orzekania o NiepeBnosprawno[ci z WrocBawia. Nowych danych w tym zakresie dostarczy realizowany aktualnie Narodowy Spis Powszechny. Kwestia cykliczno[ci dziaBaD monitorujcych i ich poszerzenia bdzie przeanalizowana i w miar mo|liwo[ci realizowana. PoBczenie kategorii seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami wynikaBo z diagnozowanych podobnych problemw i potrzeb tych grup. Oczywi[cie zespB przygotowujcy Strategi zdawaB sobie spraw, |e obie grupy nie s jednorodne. NiepeBnosprawno[ fizyczna i intelektualna wi| si najcz[ciej z innymi problemami i potrzebami, niepeBnosprawni r|ni si stopniem niepeBnosprawno[ci, wiekiem, wyksztaBceniem, statusem materialnym i wieloma innymi cechami. Podobnie seniorzy  inne s problemy i potrzeby seniorw mBodszych i tych sdziwych, aktywnych oraz dBugotrwale i ci|ko chorych. Projektujc cele i zadania Strategii zespB staraB si odpowiedzie na najwa|niejsze potrzeby seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami, uwzgldniajc odmienno[ preferencji i r|norodno[ tych grup. xx|n$a$gd jJ~Z~`~j~p~~~~ ln hh3=ECJOJQJ^JaJh jCJOJQJ^JaJhACJOJQJ^JaJ hAhACJOJQJ^JaJ51h0:peA .!"#$% $$If!vh555Q#v#v#vQ:V F  t06555Qpyt$$If!vh555Q#v#v#vQ:V F t06555Qpyt$$If!vh555Q#v#v#vQ:V F t06555Qpyt@@@ NormalnyCJ_HmHsHtHJAJ Domy[lna czcionka akapituPi@P  Standardowy4 l4a ,k, Bez listy tt \9Tabela - Siatka7:V0.."#yuv   .66s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s6s"#yuv   '(-WXbcg{ 34 J#,B >?]^_jFI!''()+.000000000 00 00 00 00 00000000000000000 00 0 0 0 000000 0000000 0 0 0000000 000 0 000 0 0 0 0 00000 0 0 0 00000000000000^ :D#~*B1J~ #&(*+E<<~$x!"$%')D8@0(  B S  ? ##&&.#.yz()*+gj #& % H Q u }  @ D J U FM%,IKT_ sy>K "%"$$M%V%)). -Xag "#+* h _i. .G1lHcF3F W?Av|8-!OfA{h^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.h^`OJQJo(hH-h^`OJQJ^Jo(hHohp^p`OJQJo(hHh@ ^@ `OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHoh^`OJQJo(hHh^`OJQJo(hHh^`OJQJ^Jo(hHohP^P`OJQJo(hHh ^`hH.h ^`hH.h pLp^p`LhH.h @ @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PLP^P`LhH.^`o(. ^`hH. pLp^p`LhH. @ @ ^@ `hH. ^`hH. L^`LhH. ^`hH. ^`hH. PLP^P`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h pLp^p`LhH.h @ @ ^@ `hH.h ^`hH.h L^`LhH.h ^`hH.h ^`hH.h PLP^P`LhH.W?A-!Of{hG1cF3o\a5*)gC?N,{~"'C(\93=E2K?QK4Q^e h jIls|dSkDL 6Fn5 |eX3WR(eAPFL2'(-Xbcg # .Q&-@  _  .PP P PPPPP P$P(P0PXUnknownG:Ax Times New Roman5Symbol3& :Cx Arial?5 :Cx Courier New;Wingdings"q򔧠1(U1(U!24..2QHP)?\92 Raport z konsultacji spoBecznych JBrylkowska JBrylkowska      Oh+'0dn (4 T ` lx$Raport z konsultacji spoecznych JBrylkowskaNormal JBrylkowska2Microsoft Office Word@F#@I=@I=1(Glt R  Q6&" WMFC+ -MlhatR EMFM3!f#   ha%  Rp@"Arial3&:Cx Arialܽ46'w@Z0Ln0dv%  TT O, ^@_̇@ LhaP 3!T - O[^@_̇@-  LhaRaport z konsultacji spoBecznychTAGG.' ; AGGAG!'@A! !AGG!A@;H>AGTT\O^@_̇@\LhaP eB Rp@"Arial3&:Cx Arial츌Z0Ln0dv% TT  =^@_̇@ )LhaP H3 % T< ^@_̇@Lhaxdotyczcych projektu 8888 13.341388$8338Rp@"Arial0 0\00 03&:Cx ArialR/ 0P0@&-Z0Ln0dv% T =i ^@_̇@  Lha`Strategii =$337TTj = ^@_̇@j LhaPwHT| = ^@_̇@ Lha\sparcia 382$32TT =C ^@_̇@ LhaPo.I8TD =^@_̇@D Lhalsb Starszych ia378=3$3.337TT=^@_̇@LhaP 4TT=5^@_̇@LhaPo8Td6=^@_̇@6LhaTsb 387TT= ^@_̇@LhaPz8A.TT =9^@_̇@ LhaP 4TT:=p^@_̇@:LhaPn7Tq=L^@_̇@qLhatiepeBnosprawno[ciami3838838$2H88332RTTI=z^@_̇@ILhaP 92 Tu ^@_̇@u Lhaw Gminie Siechnice na lata 20213HHQ82=33873283323333TT&^@_̇@LhaP b3Td'^@_̇@'LhaT20273333TT$^@_̇@LhaP 12 Rp@"Arial3&:Cx ArialZ0Ln0dv% TTOy^@_̇@OfLhaP 81 TTO}^@_̇@OLhaP `1 TTOL^@_̇@O9LhaP 91 % TOK^@_̇@OLhahI. KonsultacjeB8838333TTK^@_̇@LhaP 2 TTO^@_̇@O LhaP 53 % TX"0^@_̇@uLhaP1.3TT1"z^@_̇@1uLhaP 5JRp@"ArialB=9B=[>=8)333.3343/M333.3&:Cx Arial@0P60Z0Ln0dv% T{"b^@_̇@{uLhapTermin konsultacji83M3.32.33.% TT^"w^@_̇@^uLhaP 9TTx"^@_̇@xuLhaP 3T"^@_̇@u Lhad 19.03.2021032233333TT"^@_̇@uLhaP-T" ^@_̇@u Lhad 19.04.2021.33323333TT " ^@_̇@ uLhaP a0!ha"  TT^@_̇@LhaP 1 % TX0[^@_̇@HLhaP2.3TT1z[^@_̇@1HLhaP 5J% T{[^@_̇@{HLhaxPrzedmiot konsultacjiX= +33M3 .33.33.% T{[^@_̇@H Lhad : Projekt !=32. TT|[^@_̇@|HLhaPd3T [^@_̇@H Lhadokumentu pn.2/3M323 33Tl  [^@_̇@ HLhaX Stra8<2Tl n [^@_̇@ HLhaXtegia2243TTo  [^@_̇@o HLhaP 0 TT  [^@_̇@ HLhaPwAT| [^@_̇@ HLha\sparcia .33.3 Tp-[^@_̇@HLhaXosb s3.33 /T.[^@_̇@.H Lhadtarszych i 3.--.3  TT [&" WMFC M^@_̇@HLhaPo3Tp  [^@_̇@ HLhaXsb z .33!. TT ?[^@_̇@ HLhaPn3T<@3[^@_̇@@H(LhaiepeBnosprawno[ciami w Gminie Siechnice 33333.33A33..3M!A HM33 =3.33.4!ha"  TX{^^@_̇@{LhaPna33TT^^@_̇@LhaP T^t^@_̇@ Lha`lata 2021333333TTu^^@_̇@uLhaP 3Tp^^@_̇@LhaX2027 .3332TT^^@_̇@LhaP 0!ha"  TTv.^@_̇@vLhaP 1 % TX10^@_̇@LhaP3.3TT11z^@_̇@1LhaP J% T{1^@_̇@{LhalCel konsultacjiB3'.33.33.% T1j ^@_̇@Lha: Zaprezentowanie projektu '8333-333A333'332/2'Tk 1/ ^@_̇@k  Lha`dokumentu32/2M332TT0 1V ^@_̇@0 LhaP 'TTW 1u ^@_̇@W LhaP Tv 11^@_̇@v JLhaStrategia wsparcia osb starszych i osb z niepeBnosprawno[ciami w Gminie =3243'A.33-3'3.33'.2.--.3''3.33'-'333333.33A33..3M'A'HM32!ha"  T{` ^@_̇@{ LhadSiechnice n=3.33.3&3Ta@ ^@_̇@a Lhada lata 20213'33&3333TTAs ^@_̇@ALhaP 3Tdt? ^@_̇@tLhaT20273333T@2 ^@_̇@@bLha . WBczenie zainteresowanych mieszaDcw Siechnic w tworzenie i realizacj zadaD w zakresie dwch $Z3.-333'-3333.3A33-.4&M3.-33.4B&=3.33/'A&A3-344&&33-3.3'-3333'B'-4.3.3&3A3.3!ha"  T{ fj ^@_̇@{W Lhaxgrup spoBecznych Gminy433.333.-3-.3HM3-TTg j ^@_̇@gW LhaP-T j ^@_̇@W 4Lha seniorw i osb z niepeBnosprawno[ciami. Zebranie o.3333A3.32-333333.33A33..3M8332333T j ^@_̇@W Lha|pinii, uwag, propozycji.333A342333-..TT j ^@_̇@W LhaP 0!ha"  TTn  ^@_̇@ LhaP *1 % TX 0= ^@_̇@* LhaP4.3TT1 z= ^@_̇@1* LhaP J% Tz = ^@_̇@{* LhatAdresaci konsultacji=33.3..33.32.% T C = ^@_̇@* Lhax: MieszkaDcy Gminy SiK4.-/33.-GM3-=TxD  = ^@_̇@D * Lha\echnice3.33.3TT = ^@_̇@ * LhaP.QTT = ^@_̇@ * LhaP wc0!ha"  TTO@  ^@_̇@O LhaP 1 % TX 0 ^@_̇@ LhaP5.3TT1 z ^@_̇@1 LhaP NJ% T{ % ^@_̇@{ LhapEfekt konsultacji=3.).33.32.% TX! c ^@_̇@! LhaP: )Td 2 ^@_̇@d mLha(SzczegBowa analiza zgBoszonych uwag, opinii i propozycji, uwzgldnienie w dokumencie propozycji uznanych za =-.-4433A3)333-3*-43.-43-.3)4A34)333))3343.-.)3B-4333333*B)33/2M33.3)3333--.)3-334-.3*-4!ha"  T{ qy ^@_̇@{f Lha|zasadne. Sporzdzenie r-3.3333=33-33-333Tlq By ^@_̇@qf LhaXaport1333TTC ty ^@_̇@Cf LhaPuc2Tu ? y ^@_̇@uf Lhad zawierajcc-3B333.Th@  y ^@_̇@@ f /Lhaego informacje o zgBoszonych, uwzgl& WMFC Mdnionych i 24323M3-32-43.-33-.33B-433334-.3T uy ^@_̇@f Lhahnieuwzgldnion333B.433333Tv y ^@_̇@vf Lhadych uwagach-.33A343.3TT y ^@_̇@f LhaP.TT y ^@_̇@f LhaP 0!ha"  TT}  ^@_̇@ LhaP 1 TTO L ^@_̇@O9 LhaP 1 TTOO  ^@_̇@O LhaP 1 TTO  ^@_̇@O LhaP 1 TTO"  ^@_̇@Ou LhaP 1 TTO  ^@_̇@O LhaP 1 TTO [^@_̇@OHLhaP 1 TTO^^@_̇@OLhaP 1 TTO.^@_̇@OLhaP 1 TTO1^@_̇@OLhaP 1 TTO^@_̇@OLhaP 1 TTOj^@_̇@OWLhaP 1 TTOm^@_̇@OLhaP 1% 6a6ha6h66`6g`6g66_6f_6f66^6e^6e66]6d]6d66\6c\6c66[6b[6b66Z6aZ6a66Y6`Y6`6 6 X6_X6_ 6  6 W6^W6^ 6  6 V6]V6] 6  6 U6\U6\ 6  6 T6[T6[ 6 6S6ZS6Z66R6YR6Y66Q6XQ6X66P6WP6W66O6VO6V6  SJ."System-@"Arial-  2 T5KU ;2 T9 KURaport z konsultacji spoecznych     2 TKU @"Arial- 2 aKU -+2 nKUdotyczcych projektu @"Arial-2 n0 KUStrategii  2 n_KUw 2 nhKUsparcia  2 nKUo"2 nKUsb Starszych i 2 nKU  2 nKUo2 nKUsb  2 n KUz 2 nKU  2 nKUn)2 nKUiepenosprawnociami   2 nKU :2 {BKUw Gminie Siechnice na lata 2021  2 {KU2 {KU2027 2 { KU @"Arial- 2 GKU  2 GKU  2 GKU - 2 GKUI. Konsultacje 2 KU  2 GKU -2 YKU1. 2 bKU @"Arial-&2 kKUTermin konsultacji - 2 KU  2 KU2 KU 19.03.2021 2 KU-2  KU 19.04.2021. 2 HKU ,UK' 2 YKU -2 YKU2. 2 bKU -+2 kKUPrzedmiot konsultacji -2 KU : Projekt  2 KUd2  KUokumentu pn. 2 OKUStra2 gKUtegia 2 KU  2 KUw2 KUsparcia 2 KUosb s2  KUtarszych i  2 KUo2 KUsb z  2 +KUnG2 1(KUiepenosprawnociami w Gminie Siechnice   ,UK'2 kKUna 2 wKU 2 z KUlata 2021 2 KU2 KU2027. 2 KU ,UK' 2 jKU -2 YKU3. 2 bKU -"2 kKUCel konsultacji-42 KU: Zaprezentowanie projektu 2 A KUdokumentu  2 wKU  2 |KUz2 JKUStrategia wsparcia osb starszych i osb z niepenosprawnociami w Gminie   ,UK'2 k KUSiechnice n2  KUa lata 2021 2 KU2 KU20272 bKU. Wczenie zainteresowanych mieszacw Siechnic w tworzenie i realizacj zada w zakresie dwch   ,UK',2 kKUgrup spoecznych Gminy  2 KU-Y2 4KU seniorw i osb z niepenosprawnociami. Zebranie o /2 KUpinii, uwag, propozycji. 2 _KU ,UK' 2 ,YKU -2 9YKU4. 2 9bKU -)2 9kKUAdresaci konsultacji-+2 9KU: Mieszkacy Gminy Si  2 9<KUechnice 2 9bKU. 2 9eKU ,UK' 2 FGKU -2 RYKU5. 2 RbKU -%2 RkKUEfekt konsultacji-2 RKU: 2 RmKUSzczegowa analiza zgoszonych uwag, opinii i propozycji, uwzgldnienie w dokumencie propozycji uznanych za  ,UK'.2 _kKUzasadne. Sporzdzenie r2 _KUaport 2 _KUu2 _ KU zawierajcR2 _;/KUego informacje o zgoszonych, uwzgldnionych i   2 _*KUnieuwzgldnion2 _v KUych uwagach 2 _KU. 2 _KU ,UK' 2 lYKU  2 xGKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU  2 GKU -UUKKUUKKTTKKTTKKTTKKTTKKTTJJTTJJTTJJTTJJSSJJSSJJSSJJSSJJSSJJSSIISSIISSIIRRII՜.+,0 hp  GOPS SiechniceU.' !Raport z konsultacji spoecznych Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFHIJKLMNPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdfghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry F`]T=Data G1TableO*WordDocument7SummaryInformation(enDocumentSummaryInformation8CompObjz  F(Dokument programu Microsoft Office Word MSWordDocWord.Document.89q