Gmina Siechnice

logo_UE_rgb-1.jpg
Szukaj
Jana Pawła II 12
55-011 Siechnice
71 786 09 01 71 786 09 07
baner---turystyczne-top-15.jpg
baner-oferty-pracy.jpg
Portal
Powrót
(wstecz)
Drukuj
stronę
Pdf
Wypowiedz
się
Pytanie 99/2016 "Wschodnia obwodnica Wrocławia, przy zjeździe na Świetą Katarzynę (ul. Zacharzycka)
06 / 09 / 2016

Dzień dobry. Zbliża się wrzesień, niedługo październik. Z przerażeniem myślę o drodze do pracy i dzieci do szkół wrocławskich. Dzieje się tak dlatego, że jestem mieszkanką Św. Katarzyny i wożę dzieci samochodem przecinając  wschodnią obwodnicę Wrocławia (jadę ze św. Katarzyny w  stronę Brochowa). Poneważ byłam świadkiem wielu wypadków na tej krzyżówce (w tym jednego dnia w drodze do i z pracy), długiego oczekiwania na przejazd, nerwowego ponaglania przez innych kierowców, proszę o informację, czy będą, jeśli tak to jakie i kiedy, podjęte działania pomagające nam, mieszkańcom Katarzyny bezpiecznie pokonać ten odcinek. Zaznaczam, że dotychczasowe przedsięwzięcia - ograniczenie prędkości przed zjazdem na Św. Katarzynę niewiele pomaga. 

 

 Odpowiedź na pytanie:

 

W odpowiedzi na Pani pismo wysłane drogą elektroniczną w dniu 24 sierpnia 2016 r. dotyczące poprawy bezpieczeństwa ruchu na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej BŁD z drogą powiatową nr 1936D informuję, iż BŁD – Wschodnia Obwodnica Wrocławia jest pod zarządem Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu i wszelkie zmiany w oznakowaniu pionowym i poziomym oraz działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa ruchu na wszystkich skrzyżowaniach z tą drogą leżą w jej gestii. Dlatego też wszelkie skargi i wnioski w sprawie oznakowania skrzyżowań kierować należy do DSDiK we Wrocławiu.

Ponadto informuję, że Gmina Siechnice zwracała się do DSDiK z prośba o rozwiązane problemu bezpieczeństwa w ruchu drogowym na przedmiotowym  skrzyżowaniu. W odpowiedzi DSDiK poinformowała, iż skrzyżowanie to, z uwagi na liczbę zdarzeń drogowych charakterystycznych dla braku sygnalizacji (zderzenia boczne), zostało wstępnie zakwalifikowane do zainstalowania sygnalizacji świetlnej akomodacyjnej. W celu doraźnej poprawy bezpieczeństwa ruchu zaproponowano zwężenie obu wlotów podporządkowanych w celu minimalizowania występowania sytuacji, gdy dwa pojazdy jednocześnie oczekują na włączenie się do drogi głównej i wzajemnie ograniczają sobie widoczność.

 

Z poważaniem

 

Milan Ušák

Wyślij link mailem
Powrót
(wstecz)
Drukuj
stronę
Pdf
Wypowiedz
się
baner-czujnik-smogu-gmina-s.jpg
baner-targowisko-w-siechnicach.jpg